Акциите на южнокорейския производител на смартфони Samsung Electronics Co продължиха да поевтиняват и в днешната сесия на борсата в Сеул, губейки цели 3,2% от стойността си до 1,226 млн. вона, след като оценката на компанията за печалбата ѝ през второто тримесечие, обявена в петък, остана под очакванията на пазара, подхранвайки опасения за ръста в бизнеса ѝ с мобилни телефони, съобщи Ройтерс.
Акциите все пак заличиха част от спада, който в един момент надхвърляше 4,3% при достигнато дъно за сесията от 1,211 млн. вона за брой. Това бе и 10-месечно дъно, регистрирано в рамките на една сесия.
В петък от Samsung Electronics прогнозираха, че оперативната печалба за второто тримесечие ще бъде между 9,3 трлн. вона (6,4 млрд. евро) и 9,7 трлн. вона, докато предвижданията на икономистите бяха за печалба над 10 трлн. вона. Тогава пазарната капитализация на компанията се сви с около 4%, като тя изтри 6,5 млрд. долара от нея.
От началото на годината акциите на южнокорейската компания са понижили стойността си с почти 20%.
Междувременно проучване сред потребители на 12 ключови азиатски пазара показа, че Samsung остава за втора поредна година най-популярният бранд в Азия при конкуренцията на над 1 000 компании, надделявайки и над ключови съперници като Apple, сочи публикуваният днес доклад Asia's Top 1000 Brands, изготвен от консултантските компании Campaign Asia-Pacific и Nielsen.
Нещо повече - през тази година южнокорейската компания е увеличила популярността си. „Тя зае първото място на 8 от 12-те пазара: Сингапур, континентален Китай, Индия, Южна Корея, Хонконг, Малайзия, Тайланд и Индонезия“, се изтъква в доклада. „През миналата година Samsung бе най-разпознаваем бранд на 5 пазара – Южна Корея, Хонконг, Малайзия, Тайланд и Индонезия“, се добавя в документа.
През 2004 г. южнокорейската компания бе едва на 17-то място в класацията, сле което постепенно си проправи път до върха, измествайки през миналата година Sony от първото място.
Apple, която е на второ място в тазгодишната класация, е най-разпознаваем бранд на 2 пазара – Япония и Австралия. В първата петица влизат още японските компании Sony и Panasonic и швейцарците от Nestle.
9 от 10-те брандове, отчели най-голямо израстване в популярността, са азиатски, което подчертава нарастващата мощ на местните компании в очите на потребителите.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?