През миналата година конкуренцията на пазарите за електронни съобщения се засилва, показва проектът за годишен доклад на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС). Документът беше съгласуван с Комисията по защита на конкуренцията и публикуван на страницата на антимонополния регулатор.
От данните в доклада става ясно, че през миналата година се наблюдава преразпределяне на пазарния дял на фирмите, предлагащи мобилни гласови телефонни услуги.
Пазарният дял на „Мобилтел” намалява с 2,6% до 40,7% на база брой на абонатите. На база приходи понижението е от 2,3% до дял от 42,3%. За сметка на това делът на „Космо България Мобайл” („Глобул”) се повишава с 0,8% до 37,2” на базата на брой абонати, а на базата на приходите пазарният дял на компанията расте с 0,3% до 36,4%.
По-значително е повишението за БТК. Комуникационната компания има пазарен дял от 22,1% на база брой абонати, което е увеличение от 1,7% спрямо 2012 година. На базата обем на приходите компанията държи дял от 21,3% от пазара на мобилни услуги. Това е ръст от 2 на сто, изчислява КРС.
Благоприятен ефект върху преразпределението на пазарните дялове оказва преносимостта на номерата – през 2013 година броят на пренесените номера се увеличава с почти 14%, отбелязва КРС.
Като цяло в доклада на комисията се отчита намаление на приходите в сектора на мобилните гласови услуги в рамките на 17,9% спрямо 2012 година. Броят на активните SIM карти е с 2,7% по-малък.
Продължава тенденцията и за намаление на потреблението на фиксирани гласови услуги – както на база приходи, така и по отношение на генерирания изходящ трафик и на броя телефонни постове. На пазара навлизат нови участници, но един участник – БТК, държи сериозен дял. Компанията губи от пазарния си дял, но въпреки това държи 85,7% от пазара на базата на приходи и 67,8% - на база брой постове.
През 2013 година общият брой на предприятията, предлагащи пренос на данни и достъп до интернет, е 868. Реално предоставящите услуги обаче са 614 или с 3% по-малко спрямо 2012 година. Броят на активните предприятия на пазара е голям, но въпреки това 10 от тях държат общ пазарен дял от 68,6% на база брой абонати.
Броят на абонатите на интернет услуги се увеличава с 22% спрямо 2012 година. Сериозен ръст записва броят на ползващите мобилни услуги за достъп до интернет – с 34,7 на сто спрямо данните за предходната година.
преди 9 години Всъщтност тези 387 хил., които са ги изгубили тази година са тези, които 2011 и 2012 г. бяха прехвърляни на Prima, след като изкаха да прекратят договорите си. Така че няма как да се види колко е реалният спад тази година. Със сигурност част от тези абонати са отишли и към bob, но не съм сигурен дали КРС брои и тях. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години абонатите на м-тел се прехвърлят в БОБ, което си е пак м-тел отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Доклада можете да намерите на сайта на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Къде е публикуван този доклад? На сайта на КРС не го виждам.Иначе по темата: Мтел продължава да губи много абонати, Виваком пък обратното. Тенденцията се запазва трета поредна година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар