Решението на Apple да направи блокирането на реклами на iPhone и iPad по-лесно притеснява издателите и засилва напрежението сред играчите в Силициевата долина. Следващата версия на мобилната операционна система на компанията, която трябва да бъде пусната най-рано другия месец, ще позволи на потребителите да инсталират приложения, които блокират рекламите в браузъра Safari, пише Wall Street Journal.
Поставянето им ще обхване стотици милиони телефони и таблети на Apple и ще доведе до доста последици за мобилния маркетинг, който достига 70 млрд. долара годишно. Именно на него разчитат голяма част от издателите и технологичните компании за генерирането на повече приходи от нарастващата мобилна аудитория.
Ако по-малко потребители виждат рекламите, издателите ще получават по-малки приходи. Този ход е конкурентно оръжие срещу конкурента на Apple - Google, която печели много повече от интернет реклами, отколкото всяка друга компания по света.
Пускането на опцията за блокиране на реклами на iOS, една от двете най-използвани мобилни операционни системи в света, се очаква да подтикне повече потребители да използват тази технология. Ползите от този ход може би са по-големи за смартфоните, отколкото за персоналните компютри, защото могат да намалят претрупването на малките екрани и да помогнат за по-бързото зареждане на страниците.
“Apple ще създаде огромен апетит сред потребителите за блокиране на реклами”, твърди Шон Бланчфийлд, главен изпълнителен директор на PageFair, компания, която помага на издателите да се борят с блокирането на реклами.
Apple има по-платежоспособна публика. Потребителите на iOS харчат повече пари за устройствата си, отколкото тези, които предпочитат такива с Android, което ги прави много по-привлекателни за рекламодателите.
Функциите за блокиране на реклами отдавна са на разположение на браузърите за персонални компютри и привличат малко, но лоялни потребители. Предимството на опцията е, че човек може да сърфира в интернет, без да вижда рекламни банери и рекламни линкове в резултатите от търсенето. Освен това се блокират и клиповете с реклами.
Apple позволява блокирането на реклами на своя браузър Safari за персонални компютри.
Около 6% от световните интернет потребители използват рекламни блокери, сочи доклад на PageFair и Adobe Systems. Според него 198 млн. потребители са ползвали подобни опции през юни 2015 г., което е с 40% повече спрямо година по-рано.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони