Goldman Sachs, една от водещите банки посредници по време на първичното публично предлагане на Snap, изчислява, че приходите на социално-медийната компания може да минат 2 млрд. долара през 2018 г. Сумата е почти пет пъти по-голяма от приходите от миналата година, предава Business Insider, цитирайки свой източник. Данните са от презентация на служители на банката, които преговарят с потенциални инвеститори, казва източникът.
През тази седмица Snap стартира срещите с инвеститорите по време на своето роудшоу и ключовият въпрос е доколко компанията, чието приложение Snapchat е известно със своите самоизтриващи се снимки, може да разраства своята потребителска база. Goldman изчислява, че компанията може да се похвали през 2018 г. с 221 активни потребители дневно. За сравнение, техният брой бе 158 млн. в края на миналата година.
Подобен ръст, от над 40% за две години, би маркирал ново забавяне в разширяването на потребителската база. През четвъртото тримесечие на 2016 г. например Snap е добавил с 48% повече потребители, отколкото година по-рано. Това би бил и най-ниският темп на растеж за всяко едно от 12-те тримесечия, за които има данни.
Goldman е сред банките, които се опитват да продадат сделката на инвеститорите, така че трябва да се има предвид и това, когато се анализират предоставените от нея данни. Но все пак прогнозата за приходите е сходна на тази на други анализатори, сред които Джеймс Кордуел от Atlantic Equities, чиято оценка за акциите е „неутрална“.
Очаква се IPO-то да бъде едно от най-големите технологични предлагания през тази година, като самата Snap се оцени на 22 млрд. долара и иска да набере на борсата 3,2 млрд. долара. В момента мениджъри на стартъпа са на роудшоу в САЩ и Европа.
От началото на седмицата пък компанията започва да продава своите очила Spectacles и в сайта си. Всеки в САЩ може да поръча очилата за 130 долара, които записват 10-секундно видео и се свързват с приложението Snapchat.
Snap направи голям удар с неочаквания дебют на очилата си през миналата есен. Продуктът събра дълги опашки по време на седмиците преди празниците, а предприемчиви продавачи започнаха да ги предлагат в онлайн магазините за хиляди долари. Оттогава търсенето се забави, а сега Snap вероятно се чувства уверена, че може най-накрая да изпълнява и онлайн поръчки.
Очилата представляват първите хардуерни усилия на Snap да се преобрази и като компания за „камери" на фона на предстоящото публично предлагане през март. В документите си до регулаторите стартъпът заявява, че планира „значително да разшири предлагането на очилата си", въпреки че продуктът „не е реализирал досега значителни приходи".
Вижте още технологични новини в материала на Bloomberg TV Bulgaria!


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
Желязков отвърна на Белобрадова за поднесената оставка и защо не я подписва
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент