Откривайки нов фронт в кампанията си за доминация на дигиталните развлечения, Amazon инвестира стотици милиони долари в превръщането си във водещ създател и дистрибутор на видео игри, пише NY Times.
Интернет гигантът обяви, че има намерение да пусне първата си собствена оригинална игра с голям бюджет – амбициозен научно-фантастичен шутър (shooter), наречен Crucible. Това ще се случи през май, след няколко отлагания заради коронавируса. Същевременно разработва изцяло облачно базирана платформа за игри с кодовото име Project Tempo. Не на последно място компанията работи по нови по-неангажиращи игри, които да пуска в популярната си стрийминг услуга Twitch.
Тези усилия са най-значимата инвестиция на Amazon в оригинално развлечение откакто стана голям продуцент на стрийминг сериали и филми през последното десетилетие. Същевременно Amazon има за цел да изпревари конкуренти като Google и Microsoft, които разшириха своите предложения в областта на видео игрите.
Като доказателство за ангажимента на Amazon към видео игрите и за одобрението от страна на основателя на компанията Джеф Безос, фирмата е дала името Relentless Studios на гейминг операциите си в Сиатъл. Първоначално Безос е обмислял да кръсти компанията си Relentless.com и лично е регистрирал домейна, който все още е свързан с Amazon.
„Голямата идея е да се опитаме да вземем най-доброто от Amazon и да го пренесем в игрите“, коментира Майк Фразини, вицепрезидент на гейминг услугите и студиата на Amazon, който до голяма степен дирижира в каква посока да се развива стратегията за игрите. „Работим от известно време, но е нужен дълъг период за правенето на игри, а ние вкарваме много от практиките на Amazon в разработката на игри“.
Потенциалната печалба: привличането на още милиони хора в екосистемата от услуги на Amazon. През последното десетилетие видеоигрите се превърнаха в най-популярната и привлекателна форма на забавление.
Очаква се геймингът да генерира над 160 млрд. долара приходи през 2020 г., което прави бизнеса над два пъти по-голям от световната музикална индустрия (около 19 млрд. долара) и световния боксофис (около 43 млрд. долара) взети заедно. Сега по-голямата част от света си стои у дома заради пандемията, а видео игрите стават дори още по-популярни.
През май Amazon планира не просто да пусне Crucible, но и New World – друга онлайн игра, която може да се играе от повече хора едновременно. Crucible е разработена от Relentless в Сиатъл, но New World е дело на отделно студио на Amazon в Ървайн, Калифорния, създадено след като компанията придоби Double Helix Games през 2014 г.
Студиото в Ървайн, разработва голяма мултиплейър игра, базирана на франчайза „Властелинтът на пръстените“. Джон Смедли, който е бивш президент на Sony Online Entertainment, през 2017 г. се присъедини към Amazon и започна изграждането на третото вътрешно студио на компанията в Сан Диего. Новият му проект обаче все още не е разкрит.
С тези по-развити онлайн игри, Amazon иска да достигне до най-сериозните играчи, които обичайно са най-взискателните в света.
Ако Crucible и New World постигнат успех, Amazon не само ще изгради бизнес с игри, но ще покаже и потенциала на технологичните си инструменти.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
преди 5 години Трудно. Microsoft сериозно ги удариха в cloud-a. Дори тази година направиха интеграция с Oracle. Google засега имат малък пазарен дял. YouTube вече излъчва турнири на blizzard игри и даже няма stream на Twich. С една дума, големия монополист е под удари на всички фронтове и сега ще се опитва да отвръща на удара в места, където други компании имат традиции? Трудно ще стане ... gamer-ите с пари са ценителите, а преднината на другите в хардуера при конзолите и игрите в платформи като stream и battle net е много голяма. Какво точно ще предложат? отговор Сигнализирай за неуместен коментар