Само преди няколко дни Браян Чен от New York Times определи чатботовете за една от ключовите технологии, които ще навлязат още повече в живота на потребителите по целия свят през 2021 г.
Според него нашето онлайн преживяване продължава да се променя, а различните онлайн услуги се опитват все по-активно да комуникират с нас.
„От години експериментираме с чатботове. Facebook предложи инструменти за търговци, чрез които ботовете да си общуват с клиентите. Търговци на дребно като Amazon използват чатботовете, за да отговарят на клиентски въпроси, а когато ботовете не могат да помогнат, тогава може да се появи човек, който да поеме нещата в свои ръце“, припомня той.
Във време, в което физическите магазини пострадаха сериозно от пандемията, чатботовете и технологиите, предполагащи общуване, набират все по-голяма скорост.
През 2020 г. „ботовете най-сетне получиха обществено признание, защото станаха обществено полезни“, коментира в подкаста „UpDate” на Bloomberg TV Bulgaria Елица Стоилова, която е съосновател и главен изпълнителен директор на българската компания Umni.
„Освен тази масовост, която придоби технологията през изминалата година, и по-специално в сферата на медицината, видяхме създаването на повече сериозни чатботове“, допълва тя.
Според Стоилова нуждата от бърза и безконтактна комуникация от дистанция направи така, че ботовете най-сетне да намерят място не само в предложенията на частния бизнес, но и на сайтовете на правителства, министерства, различни здравни организации и други публични услуги.
„Gartner ги нареди в топ 5 решения за бизнеса за излизане от кризата, а CB Insights ги включи в списъка на 24 технологии, които ще променят света след пандемията, особено в сферата на клиентското обслужване“, коментира Елица Стоилова.
Ако погледнем чатботовете от потребителска гледна точка, тя препоръчва на хората да обърнат повече внимание на самия процес на комуникация с този изкуствен интелект.
„Чатботът не е човек. Това е софтуерно решение и дори да е суперумно и постоянно да се учи, то не разсъждава като човек и си има своите технологични ограничения. Съветвам хората да обърнат внимание, че ботът обикновено си казва, че е бот, още в самото начало, и ако се отнасят към него като такъв, той ще им свърши работата, за която е създаден“, посочва основателката на Umni.
Защо България остава на опашката в Европа по дигитализация и защо бизнесът у нас не бърза да се насочи към технологии като изкуствения интелект можете да научите от пълния запис.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?