Чат приложението Viber, което е собственост на японския гигант Rakuten, е достигнало 1 млрд. тегления през Android глобално, а през 2022 г. е записало 10% ръст на броя на изпратените съобщения в България, съобщават от компанията.
Също с 10 на сто е нараснал броят на груповите чатове през тази година спрямо преходната, а ръстът в броя на участниците в различни групи е 17%. От Viber твърдят, че като цяло потребителите предпочитат изпращането на съобщения пред обажданията, особено когато става дума за групови комуникации.
С 50% са се увеличили българските канали и общности тази година, а потребителите са ангажирани с известията и новините, които идват от техните любими публични фигури и организации в приложението.
След като преди повече от година Viber внедри филтрите в платформата си, те вече са използвани повече от 1 млрд. пъти.
Според Viber 71% от потребителите искат да имат удобен начин за комуникация с бизнеса, което кара много от компаниите да се насочват към услугата в търсене на по-добра връзка с аудиторията си и по-лесно общуване с клиентите. Бизнесът се насочва както към ползването на филтри, така и към стикери и към други маркетингови решения, за да повиши видимостта си и да привлича нови клиенти, посочват от Viber.
През тази година средният брой на месечните рекламни импресии във Viber е достигнал 6 млрд. в глобален мащаб, а в България – близо 286 млн. Най-успешните индустрии, които използват реклами във Viber, са: Здраве и фитнес (с ръст от 440%), Забавление (ръст от 433%), Работа и образование (238%), Финанси (234%), Подаръци и подаръчни картички (176%).
Същевременно Viber отчита засилен интерес към бизнес решенията като чатботовете. Общо 184 млн. съобщения са изпратени през чатботове през Viber в България тази година. Компанията отчита и 158% ръст на броя на новите профили за бизнес съобщения спрямо миналата година. Резултатите на Viber показват и 61% повишение на получените бизнес съобщения. С 53% е нараснал броят на трансакционните съобщения, които включват потвърждения на поръчки, проследяване на доставки и напомняне за уговорени срещи. Промоционалните съобщения записват 68% повишение за тази година, като в тази категория са специалните оферти и отстъпките. С цели 79% са скочили съобщенията за разговори (асистенция на живо).
От Viber дават заявка, че услугата ще продължи да се развива през следващата година, следвайки стратегията за превръщането си в суперприложение.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите