Цената на акциите на Salesforce се повиши с 5% по време на следборсовата търговия в сряда, след като софтуерният доставчик публикува нови финансови цели за следващите няколко години, пише CNBC.
Сега компанията очаква приходите ѝ да надхвърлят 60 млрд. долара през 2030 г., което е над консенсусната прогноза за 58,37 млрд. долара, дадена от анализатори, анкетирани от LSEG.
Прогнозата включва влиянието на предстоящото придобиване на компанията за управление на данни Informatica. Очаква се сделката за 8 млрд. долара, обявена през май, да приключи през четвъртото фискално тримесечие или през първото тримесечие на фискалната 2027 г.
„Имаме известен по-нисък растеж от известно време“, коментира Робин Уошингтън, главен оперативен и финансов директор на Salesforce, по време на брифинг за инвеститори на годишната конференция на компанията Dreamforce в Сан Франциско. „Той отново се ускорява“.
Компанията очаква органичен годишен темп на растеж на приходите от над 10% през фискалните години от 2026 до 2030 г. От средата на 2024 г. темпът на растеж е под 10 на сто.
Инвеститорите са обезпокоени, отчасти заради възхода на инструментите за автоматично генериране на софтуер след кратка подкана от човек. Анализатори прогнозират, че услугите с изкуствен интелект могат да застрашат вече утвърдени доставчици на софтуер. През април главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела заяви, че AI създава до 30% от новия код в компанията.
„Има известна доза основание да ги наречем глупости“, коментира главният изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф. „Като например, че тези продукти пишат целия софтуер, а това не се случва“.
От началото на годината до приключването на сесията в сряда стойността на книжата на Salesforce се е понижила с 29%, докато ръстът на Nasdaq е от 17 на сто.
За да увеличи приходите си, Salesforce разчита на софтуера си Agentforce за автоматизиране на обслужването на клиенти и други бизнес процеси. Компанията представи Agentforce миналата година като начин брандовете да добавят чат агенти за обслужване на клиенти, които свързват големи езикови модели с вътрешни данни.
„Инвеститорите продължават да питат защо приемането на Agentforce от бизнеса е по-бавно от очакваното“, написаха анализатори от RBC Capital Markets в бележка до клиентите по-рано този месец.
Ръководителите на Salesforce се надяват, че подобренията на продуктите ще привлекат повече компании.
В понеделник компанията пусна Agentforce Voice, който позволява на клиентите да имат агенти, които да отговарят на обаждания за обслужване на клиенти. Във вторник Salesforce обяви по-големи партньорства с разработчиците на модели с изкуствен интелект Anthropic и OpenAI, които пускат най-новите си модели в Agentforce.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа