IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Sharp се отказва от телевизионния бизнес в Европа?

Японският производител обмисля да лицензира и бизнеса си с домакински уреди

11:30 | 04.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Sharp се отказва от телевизионния бизнес в Европа?

Японският производител на потребителска електроника Sharp ще се откаже от производството и продажбите на телевизори с плосък екран в Европа. Компанията планира да прехвърли с лиценз своя губещ телевизионен бизнес в Европа на тайванската компания TPV Technology, пише икономическият вестник Nikkei в петък, позовавайки се на неназовани източници.

Освен това Sharp обмисля и продажбата на завода си за LCD телевизори в Полша на тайванците. 

Sharp води преговори и с турския производител Vestel Elektronik Sanayi ve Ticaret AS, част от концерна Vestel, за лицензиране на бизнеса си с домакински уреди за Европа. Vestel може да продава домакинска бяла техника на Sharp на Стария континент, плащайки съответни лицензионни такси, пише още Nikkei. 

Към момента Sharp има около десет търговски представителства в Европа.

В отговор на по-ранни спекулации в медиите относно подобни планове, Sharp заяви, че обмисля различни варианти за преструктуриране на европейския си бизнес, но все още нищо не е окончателно решено.

Компанията намалява разходите и излиза от губещи дейности, след като през миналата фискална година, изтекла в края на март 2013 г., отчете нетна загуба от 545,4 млрд. йени (5,34 милиарда долара). Възстановяването на европейския телевизионен бизнес бе посочено в годишния доклад като основен приоритет.

Sharp прогнозира увеличение на нетната печалба до 30 млрд. йени през годината до март 2015 г. спрямо 11,6 млрд. йени година по-рано.

Отделно от това Sharp обмисля и продажбата на своя дял в съвместното предприятие с италианската Enel SpA за производството на слънчеви панели.  

С евентуалното си отказване от телевизионния бизнес японската компания следва примера на Рhilips, която също се изтегли от сегмента. През януари Philips продаде 30-процентния си дял от съвместното предприятие TP Vision на тайванския си партньор. Две години по-рано тайванците получиха и останалите акции от джойнт венчъра. Азиатската компания TPV ще продължи да продава телевизори с марката Philips.

За това холандците ежегодно ще получават под формата на лицензионни такси по 2,2% от постъпленията от продажба, но най-малко 40 млн. евро. При излизането от съвместното предприятие Philips ще инвестира еднократно още 50 млн. евро.

Световният пазар на телевизори в момента е доминиран от южнокорейските производители Samsung и LG. Само глобалният пазарен дял на Samsung според данни на различни пазарни изследователи възлиза на около 50 процента. Някога доминиращите японски компании, като Sony, Panasonic и Sharp, се борят отчаяно за парче от пая.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:37 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още