IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lenovo връща Motorola в Китай

Анализаторите вярват, че този ход ще позволи на китайската компания да се върне в челната тройка на производителите на смартфони по пазарен дял

10:30 | 07.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Lenovo Group ще върне телефоните Motorola отново в Китай през първото тримесечие на годината, въвеждайки за втори път марката на най-големия пазар в света след двугодишно отсъствие, пише Bloomberg.

Продажбите на устройството Moto X ще започнат през февруари, докато тези на Moto X Pro и Moto G ще стартират на по-късен етап, твърди говорителят на компанията Уилям Мос.

Lenovo приключи придобиването на Motorola Mobility, която купи от Google, през октомври.

Най-големият производител на персонални компютри в света се фокусира върху разширяването на своя бизнес със смартфони на фона на глобалния спад в търсенето на компютри.

Lenovo обаче среща силна конкуренция в този сегмент в лицето на производителя на евтини смартфони Xiaomi, който надмина компанията в Китай и по света по пазарен дял през третото тримесечие.

"Изминаха две години, откакто активно пускахме продукти в Китай“, посочва Мос. „За Lenovo е ясно, че навлизането на Motorola обратно в Китай ще бъде приоритет. Това е нещо, по което работим много усилено след приключването на придобиването“.

През третото тримесечие Samsung Electronics водеше по доставки на смартфони в света, а пазарният ѝ дял беше 23,8%. Второто място остана за Apple, която имаше 12% дял, сочат данни на International Data Corp. Трета стана Xiaomi със своите 5,3%, докато Lenovo остана на четвърто място с дял от 5,2% според IDC.

Тези данни се отнасят за периода, преди Lenovo да приключи придобиването на Motorola, което може да се окаже достатъчно силен ход, за да се изкачи компанията отново на третото място.

Lenovo държи 13% пазарен дял в Китай през третото тримесечие. Същевременно Xiaomi почти утрои своя дял в азиатската страна до 16% през тримесечието, приключващо през септември 2014 г. За сравнение - година по-рано нейният дял беше едва 5%. Samsung остана втора със своите 14%, докато година по-рано имаше дял от 21%.

Въпреки че продажбите на смартфони в Китай почти се удвоиха през последните две години, растежът се забавя и се очаква да е под 10% през следващите няколко години, посочиха от IDC през ноември.

„Това е най-големият пазар на смартфони в света и един от най-вълнуващите“, коментира Мос. „Вълнуваме от връщането си на него“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:59 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още