IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Japan Display обмисля строежа на нов завод за доставки на Apple

Компанията очаква да излезе на загуба от 12,1 млрд. йени за 2014 г., но обмисля разширение на бизнеса си в близко бъдеще

11:10 | 20.02.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Доставчикът на дисплеи на Apple Japan Display може да построи нова фабрика в Япония, за да увеличи производството на панели за клиенти като Apple, заяви в петък запознат със ситуацията източник, цитиран от The Wall Street Journal.

Американският технологичен концерн ще покрие голяма част от цената за строителството на новия завод. Компанията също така ще получи по-голямата част от произведените от нея за своите iPhone-и, заяви източникът. Фабриката ще започне да работи през 2016 г.

„Ние разглеждаме различни опции за подсилване на конкурентоспособността на нашия бизнес, включително чрез нови заводи, но не сме взели решение все още“, заяви в петък Japan Display. Apple отказа коментар.

Japan Display бе създадена през 2012 г след сливането на звената за производство на LCD на Sony, Hitachi и Toshiba с помощта на правителствената Innovation Network Corporation of Japan.

Заради ръста на пазарите на смартфони и мобилни устройства множество производители на дисплеи в Азия планират да разширят производството. Източникът заяви, че Japan Display получава множество запитвания от клиенти за своите планове за разширение.

Възможността за нов завод бе спомената за пръв път от местните медии, което накара цената на акциите на компанията да се изстреля с повече от 8% в сутрешната търговия. Акциите на конкурентната Sharp Corp поевтиняха с 2%.

Sharp очакваше рекордна нетна печалба за настоящата бизнес година, приключваща на 31 март. През януари компанията ревизира надолу очакванията си до нетна загуба. Базираната в Осака компания заяви, че е изправена пред сериозна конкуренция в производството на патели. Запознати със ситуацията твърдят, че това се дължи на агресивната политика на Japan Display да взема поръчки от китайската компания Xiaomi, основен клиент на Sharp.

За периода април-декември миналата година Japan Display отчете нетна загуба от 9,6 млрд. йени (72 млн. долара), въпреки че отчете 19,2 млрд йени нетна печалба за периода октомври-декември. Очаква се компанията да загуби 12,1 млрд. йени за цялата фискална година, която приключва през март.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:43 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още