IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple отново би всички очаквания

Технологичният концерн продължава да зависи почти напълно от своя iPhone, а значението на Китай се засилва

08:24 | 28.04.15 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

След най-успешното тримесечие в корпоративната история на света последва второто най-добро тримесечие. Това е историята за последния финансов отчет на американския технологичен концерн Apple в едно изречение.

Базираната в Купертино компания отчете приходи от цели 58 млрд. долара в периода между януари и март въпреки силния долар – а това представлява ръст от 27%. В навечерието на представянето на данните консенсусната оценка на анализаторите бе за приходи в размер на 56 млрд. долара, предава Bloomberg.

Още по-добре изразен е т.нар. "Blowout", както инвеститорите обичат да наричат надминаването на анализаторските прогнози по отношение на печалбата. Печалбата на акция възлиза на 2,33 долара, докато Wall Street очакваше 2,16 долара за акция. Спрямо резултата от миналата година, когато Apple спечели по 1,66 долара за акция, това представлява ръст от цели 40 на сто.

По този начин през първите 90 дни на годината компанията е спечелила нето 13,6 млрд. долара – петото най-добро тримесечие в корпоративната история на света по този параметър. За първите шест месеца на новата фискална година Apple натрупа впечатляващата печалба от 31,6 млрд. долара.

Двигател на новите рекорди отново е "застраховката живот" на Apple – неговият iPhone. Новите модели iPhone 6 и iPhone 6 Plus, които компанията изкара на пазара през миналия септември, се продават повече от добре.

"Свидетели сме на все по-голям дял от хора, които минават към iPhone, отколкото отчетохме през последните периоди", коментира главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук. 

Нарастващото търсене на iPhone 6 и 6 Plus насочва Apple по пътя към най-високата годишна печалба от 2012 г. насам, а компанията предвижда продажбите за периода да надминат прогнозираните от анализаторите. Това е сигнал за трайно търсене на по-големите смартфони и за оптимизъм за новия Apple Watch, първият нов продукт на компанията под управлението на главния изпълнителен директор Тим Кук.

"Като се има предвид силата на този iPhone цикъл, разширяването на разпространението, както и излизането на пазара на първата нова продуктова категория от пет години – Apple Watch, ние вярваме, че Apple остава в началото на трансформационния цикъл", казва Брайън Уайт, анализатор в Cantor Fitzgerald & Co., в бележка към инвеститорите.

61 млн. броя от своя бестселър iPhone е продала компанията през изминалото тримесечие. Това са с 3 млн. броя повече спрямо прогнозите на анализаторите. На годишна база Apple повишава продажбите на iPhone с 40 на сто. А понеже средната цена на апарата заради по-скъпите модели с памет от 128 GB се покачи до 659 долара, Apple успява да повиши постигнатите със своя iPhone приходи с цели 55 на сто.

Значителният дял в тези продажби се пада на Китай. За първи път от представянето на смартфона през 2007 г. концернът успява да продаде през едно тримесечие повече iPhone-и в Китай, отколкото на родния си пазар в САЩ. С общи приходи от 16,8 млрд. долара Китай стана вторият най-важен пазар за компанията, измествайки от това място Европа. 

Единственото тъмно петно в отчета остава, както се и очакваше, проблемният iPad. Въпреки това продажбите на поделението за таблети са по-слаби от очакванията – концернът успя да продаде само 12,62 млн. броя iPad през второто тримесечие – спрямо година по-рано това е спад от 23 на сто,  по-голямо намаление от очакванията на анализаторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 02:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

4
rate up comment 3 rate down comment 2
aristotel
преди 8 години
Компания, която продава един кирлив телефон има по голяма печалба от фирми произвеждащи различни продукти от печки до кораби. Нещо тук е тотално сбъркано или пък ХОРАТА са по *** отколкото е възможно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 19 rate down comment 5
FNM
преди 9 години
Ашкусум!Успяха да изградят такова възприятие в потребителите, че да продават в такива колосални размери и при такъв марж вече нищо кой знае какво особено като продукти. Конкуренцията трябва да се учи...Имам чувството, че дори и опаковани *** да пуснат на пазара, пак ще продадат няколко милиона :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 23 rate down comment 8
Sakamano
преди 9 години
Ако разчита само на един продукт е компания - еднодневка. Рано или късно ще се издъни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 14
bigmamascandal
преди 9 години
Tова е компания - мечта.... няма какво повече да се каже
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още