Китайският производител на чипове SMIC ще спечели от глобалния дефицит на полупроводници, твърди анализатор, спорeд когото случващото се ще даде на компанията глътка въздух от негативните ефекти на американските санкции, пише CNBC.
Липсата на чипове започна, когато търсенето на потребителска електроника скочи, защото страните наложиха блокади, за да се борят с коронавируса. Това търсене на продукти, изискващи по-модерни чипове, доведе до недостиг в други индустрии като автомобилната.
Двете водещи компании за производството на чипове са тайванската TSMC и южнокорейският гигант Samsung Electronics. Това означава, че има много малко фирми, които правят въпросните по-развити полупроводници.
Но не всички продукти, в частност в автомобилната индустрия, изискват толкова модерни чипове. В действителност, те се нуждаят от много чипове, изградени с по-стара технология, а именно тук SMIC може да излезе на преден план.
Коя е SMIC?
SMIC е най-големият китайски поддоставчик на чипове. Тя прави чипове по дизайн на други компании.
Но нейната технология изостава значително зад тази на TSMC и Samsung, поради което не може да произвежда най-развитите компоненти на пазара.
SMIC е най-големият залог на Китай в създаването на конкурент на TSMC и Samsung и е ключова част от амбициите на страната да засили своята индустрия, като започне да зависи по-малко от външни играчи, когато става дума за полупроводници.
През декември американското правителство постави SMIC в експортния си черен търговски списък. Това ограничава американските фирми да изнасят технологии към SMIC – ход, който може да засегне възможността на китайската фирма да произвежда по-модерни чипове.
Веригата за доставки и производството на чипове са сложни. Въпреки че TSMC, Samsung и SMIC правят чипове, те разчитат на софтуер и машини от европейски и американски фирми. Ако SMIC няма достъп до тези инструменти, за нея ще е изключително трудно да настигне конкурентите си.
По-стара технология
Засега SMIC може да произвежда чипове, базирани на по-старата технология. И това може да е в нейна полза, защото колите и други продукти не изискват толкова модерна технология на този етап.
“Автомобилите не се нуждаят от много водещи в технологично отношение чипове. Повечето все още са периферни чипове...“, коментира Же Хо Нг, анализатор на China Renaissance.
Такива чипове се ползват например за регулиране на живота на батерията на дадено устройство.
Вижте още технологични новини във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет