На пръв поглед подобни визии могат да звучат малко езотерично. Всъщност обаче Nvidia е в най-добра позиция да се възползва от предстоящата метавселена - независимо как точно ще изглежда тя. Триизмерните изчисления с изкуствен интелект стават все по-важни в много сектори на икономиката, а Nvidia осигурява хардуера за това: мощни графични процесори.
Всичко започна с разработването на графични карти за видеоигри, казва пред Handelsblatt Джонатан Къртис, който управлява технологичния фонд Franklin Technology Fund на стойност близо 11 млрд. долара в американската компания Franklin Templeton. И до ден днешен Nvidia остава вярна на основния си продукт. „Това вече се отплаща. Намираме се в златната ера на графичните процесори, а те са точно основният бизнес на Nvidia“.
Чиповете, наречени графични процесори, са от решаващо значение за игрите, но отдавна са незаменими и в центровете за данни и за приложенията на изкуствения интелект, като например изчисленията, необходими за автономното шофиране. Малък, но интересен бизнес е и този с процесорите за добив на криптовалути.
В сектора на игрите продажбите на Nvidia са се увеличили с 37% до 3,4 млрд. долара през последното тримесечие. Бизнесът с центрове за данни вече е почти толкова голям, след като нарасна със 72% до 3,2 милиарда долара.
Един от важните клиенти е групата Meta на Facebook. Тя иска да използва технологията на Nvidia в планирания си суперкомпютър, чиято производителност се очаква да надхвърли тази на всички предишни високопроизводителни компютри. „Nvidia се разраства силно в основния си бизнес, при чиповете за игри, но и в други области", казва Къртис. „Nvidia намалява зависимостта си от нестабилния пазар на игри. Това е добре“.
Инвеститорите възнаграждават стратегията и оценяват Nvidia на почти 70 пъти годишната печалба. Големият конкурент Intel е със съотношение цена/печалба от 1 към 10. Но може ли това да продължи вечно?
Цената на акциите на най-високо оценявания производител на чипове в света се срина с около една пета от есента насам. Експертите обаче смятат, че това в най-добрия случай е корекция на иначе много високо ниво. Историята на растежа далеч не е приключила, казва Питър Финтл, експерт по чиповете в консултантската фирма Capgemini.
Новите клиенти, като например автомобилната индустрия, която иска да усвои автономното шофиране през следващите години и се нуждае от чипове за тази цел, са обнадеждени. За да се сдобият със заветния хардуер, производители на автомобили като Mercedes-Benz се съгласиха на неизвестна досега сделка: Nvidia ще получава постоянен дял от техните приходи.
За Хуан това е бъдещето. „Ако можем да използваме графичен процесор за изкуствен интелект, роботика, автономно управление на автомобили, изчисления в облака, суперизчисления, тогава искаме да предоставим пълния спектър от мощта на Nvidia", каза той. За клиентите това означава едно нещо в съвсем реални измерения: Nvidia иска да получи заплащане за своята мощност.
„Бизнес моделът на Omniverse се основава на вноски", обясни Хуан направо. Nvidia е напълно ангажирана с лицензионните модели и месечните абонаменти за услуги, каза той. „Получаваме приходи през целия жизнен цикъл на автомобила. И можете да си представите какво се случва след десет години. Там има големи възможности“.
Е, всичко ли е само розово при Nvidia? Хуан остава неясен по един въпрос: Как планира да запълни дефицита в сектора на процесорите на Nvidia, след като сделката с Arm се провали. Той заяви, че „сега ще преразгледат възможностите за използване на освободения капитал".


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан