IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple е демонстриралa очилата си за смесена реалност пред мениджърите си

Очаква се продуктът да дебютира с редица проблеми – висока цена, липса на добри приложения и неудобен дизайн, пише Марк Гърман 

09:30 | 27.03.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Angel Garcia/Bloomberg
Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

През миналата седмица Apple е представила очилата си за смесена реалност пред 100-те топ мениджъри в Steve Jobs Theater, твърди Марк Гърман от Bloomberg. 

В последното издание на своя бюлетин Power On Гърман обяснява, че „важната среща" е „ключов етап" преди публичното обявяване на устройството, планирано за юни. Събитието е имало за цел да сплоти висшите мениджъри на Apple около следващата голяма платформа на компанията.

Това не е първият път, в който Топ 100 на мениджърите се запознава с очилата. Групата за технологично развитие на Apple - екипът, който стои зад инициативата за смесена реалност - дискретно е показвала продукта на висшите ръководители на компанията всяка година от 2018 г. насам. (Такива презентации са известни като "демонстрации на Fight Club" - намек за репликата от филма на Брад Пит, че „първото правило на Fight Club е да не се говори за Fight Club").

Но този път всичко е било различно. Предишните демонстрации са били по-слаби, предназначени да покажат напредъка и да осигурят необходимия брой служители, за да продължи дейността. Последният предварителен преглед се е състоял в Steve Jobs Theater - най-голямата „витрина на Apple“, което подсказва, че публичното представяне е все по-близо. Ръководителите са присъствали на събитието, преди да се отправят към годишната си изнесена работна среща, която се проведе в курорта в Кармел Вали, щата Калифорния, пише Гърман. Така че последният предварителен преглед е бил много по-значимо събитие, което е било „полирано, лъскаво и вълнуващо".

Смесената реалност - категория, която обединява добавена и виртуална реалност - все още е в начален етап на развитие и е много по-рискова от предишните опити на Apple да се наложи на нови плацдарми. В лицето на Mac, iPod, iPhone, Apple Watch и iPad компанията по същество създаваше по-добра версия на продукт, който хората познаваха. С очилата си Apple ще трябва да обясни на потребителите защо изобщо искат да притежават такъв продукт.

Въпреки че очакването за пускането на устройството на пазара нараства в редиците на самата Apple, Гърман добавя, че то вероятно ще достигне до пазара с няколко потенциални проблема. Така например цената на джаджата ще започне от около 3000 долара, то няма ясно изразено „убийствено" приложение, изисква външна батерия, която ще трябва да се сменя на всеки няколко часа, и използва дизайн, който някои тестери смятат за неудобен. Вероятно ще бъде пуснато на пазара и с ограничено медийно съдържание.

В резултат на това се твърди, че ръководителите на Apple „задават реалистичен тон в компанията" с разбирането, че „това няма да бъде хитов продукт веднага след старта", като вместо това може да последва подобна траектория като тази на Apple Watch.

Първата версия на устройството „ще изглежда като безсмислена до съществуващите продукти на компанията", смята Гърман, но все пак „вероятно ще направи Apple пазарен лидер в смесената реалност в рамките на няколко месеца". Ръководителите очакват интересът на потребителите да нарасне с пускането на следващите поколения на очилата на по-ниски цени в бъдеще.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:48 | 27.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още