IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Honor се впуска в по-сериозна битка с Apple и Samsung на пазара на сгъваеми смартфони

Компанията представи новия модел Honor Magic V2 и прототип на сгъващ се телефон, който може да се носи като дамска чанта

22:29 | 01.09.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Honor
Снимка: Honor

Китайската компания за потребителска електроника Honor представи новия си огъващ се смартфон в чужбина, навлизайки на пазара висок клас устройства, доминиран от Samsung и Apple, пише CNBC.

Honor Magic V2 ще бъде пуснат в продажба на пазарите в Европа и на други места, но не и в Съединените щати, не по-късно от първото тримесечие на 2024 г., обяви компанията.

Honor се отдели от Huawei и беше продадена на консорциум от инвеститори, след като китайският гигант беше засегнат от редица американски санкции, които ограничиха достъпа му до ключови технологии и нанесоха тежък удар на бизнеса му със смартфони.

Honor търси начини да очертае собствения си път след отделянето, като сега обръща внимание на премиум сегмента и на експанзията зад граница.

Magic V2 е вторият огъващ се смартфон на компанията. Honor го представи в Китай през юли, където го предлага на начална цена от 8999 юана (1235 долара). Устройството се радва на добър старт в страната. Базираната в Шънджън фирма се надява на подобен успех и в чужбина. Цената за международните пазари все още не е обявена.

„По-малко ресурси, отколкото имаше Huawei”

Honor държеше 5,2% пазарен дял през второто тримесечие на тази година, малко над дела от 4,9 на сто през същия период на миналата, оставайки малък играч, сочат данни на IDC. Китай отговаря за близо 78% от общите продажби на Honor, което подчертава колко зависима е компанията от своя вътрешен пазар.

Част от стратегията на Honor е да подобри позициите си в световен мащаб като пусне смартфони с висок клас спецификации на конкурентни цени, особено на зрели европейски пазари като Великобритания. Magic V2 е част от тази стратегия.

„Honor изглежда следва пътя на Huawei в нейните големи успешни усилия на глобалния пазар на смартфони, преди американските санкции да я спрат, и има за цел да създаде голямо портфолио от висок клас устройства с модерни технологии и спецификации“, коментира Саймън Бейкър, директор на IDC в Европа, отговарящ за проучванията на пазара на смартфони. „Но сега независимата Honor прави това с много по-малко ресурси от тези, които имаше Huawei”.

Въпреки това Honor е изправена пред редица предизвикателства в опитите си да се конкурира във високия клас с гиганти като Apple и Samsung, особено докато се опитва да повиши стойността и разпознаваемостта на бранда си.

„Apple и Samsung имат огромни предимства по отношение на мащаба, ресурсите за R&D (проучванията и развитието) и маркетинга. Новите телефони на Honor като цяло са приемани много добре като продукти, но са нужни години, за да се превърнеш в добре познато и уважавано име в бизнеса със смартфони“, допълва Бейкър.

По-важното за Honor Magic V2

Honor Magic V2. Снимка: Honor Honor Magic V2. Снимка: Honor

Magic V2 пристига с всички най-нови функции, очаквани от премиум телефон.

Той има тройна камера, най-новия мобилен чипсет на Qualcomm и опции за съхранение до 1 терабайт.

Когато е сгънат, потребителите могат да ползват 7,92-инчов екран. В сгънато положение устройството е дебело само 9,9 милиметра, което е по-малко от 13,4-те милиметра на най-близкия му конкурент – Samsung Galaxy Z Fold5. Продуктът на Honor също така е по-лек от този на Samsung.

Батерията му е изключително тънка – само 2,72 милиметра.

Въпреки че спецификациите му са иновативни, Honor все пак вероятно трудно ще убеди хората да купят устройството.

„Когато Honor беше бранд под шапката на Huawei, не присъстваше и беше позната в много държави. Сега това е предимство, тъй като няма да бъде асоциирана веднага с Huawei от много потребителите, но същевременно Honor трябва да се утвърди и да бъде разглеждана като доверен и премиум бранд“, смята Бейкър.

Samsung и Apple отговарят за близо 70% от пазара на смартфони в Западна Европа за първото тримесечие, сочат данни на Counterpoint Research. Xiaomi стои по-назад от тях на третото място, с 15% пазарен дял. Това подчертава предизвикателството на Honor на някои пазари, докато се опитва да набере инерция.

Телефон/чанта

Honor V Purse. Снимка: hihonor.com Honor V Purse. Снимка: hihonor.com

На технологичното изложение IFA в Берлин днес Honor показа и концептуално ново устройство - сгъващ се смартфон, който може да бъде носен като дамска чанта. Телефонът носи името Honor V Purse и се сгъва на две, като има опция за поставяне на дръжка, така че да се носи като чанта на рамото. Самият дисплей може да бъде персонализиран, така че да изглежда сякаш потребителят носи различни чанти. Дръжката също така може да се сменя.

Не е ясно дали има търсене за подобен тип телефон, приличащ на чанта. Да носят скъпо устройство по толкова видим начин може да не се хареса на много хора. Освен това има по-голям риск от изпускане или удар по екрана.

Модата и технологии обаче намират все повече пресечни точки. Умните часовници са един от примерите за това. Производители на устройства, като Apple и Samsung, предлагат персонализиране на каишките и възможност за промяна на циферблата на часовника.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:28 | 01.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още