IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple се е представила по-слабо от Huawei и Xiaomi в Деня на самотните сърца

Броят на смартфоните, които Apple е продала в рамките на събитието, е спаднал с 4 на сто на годишна база

17:39 | 23.11.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Apple е записала спад на броя на смартфоните, които е продала по време на китайския фестивал на пазаруването – Деня на самотните сърца, изоставайки от местните конкуренти Huawei и Xiaomi, които записаха стабилен ръст, сочат данни на Counterpoint Research.

Броят на смартфоните, които Apple е продала, е спаднал с 4 на сто на годишна база по време на двуседмичните продажби от 30 октомври до 12 ноември, допълва компанията, цитирана от Ройтерс. За сравнение броят на устройствата, продадени от Huawei и Xiaomi е нараснал съответно с 66% и 28% на годишна база през същия период.

Увеличенията при двете компании са помогнали за записването на 5% увеличение на годишна база на общия брой на китайските смартфони, продадени по време на събитието.

Цената на най-новия модел iPhone 15 започва от 5999 юана (832 долара), докато телефоните от серията Mate 60 на Huawei започват от 5499 юана (763 долара). Най-новият модел Mi 14 на Xiaomi се продава от 3999 юана (555 долара).

Huawei, Apple и Xiaomi не са отговорили веднага на запитването за коментар.

Китайските платформи за електронна търговия като Alibaba и JD.com не са обявили данни за продажбите си по време на фестивала за Деня на самотните сърца, като още миналата година се отказаха от тази практика. Въпреки това JD.com каза, че стойността на обема на трансакциите с продукти на Apple е надхвърлила 10 млрд. юана (1,39 мрд. долара) в нейната платформа през въпросния период.

Анализатори твърдят, че китайският пазар на смартфони е готов да се възстанови, а IDC заяви, че очаква продажбите да нараснат на годишна база през четвъртото тримесечие, след 10 последователни тримесечия на спад.

Конкуренцията между различните модели смартфони се засили преди годишното събитие за пазаруване. Големите китайски платформи за онлайн търговия предложиха значителни отстъпки за iPhone по време на разпродажбите.

Apple пусна своята нова серия iPhone 15 в края на септември, около месец, след като Huawei започна да продава серията Mate 60, включваща изненадващи нов чипсет на компанията.

Серията Mate 60 получи значителна патриотична подкрепа в Китай, а феновете заявиха, че телефоните показват как Huawei е успяла да се справи с годините на експортни ограничения, наложени от Съединените щати, които нанесоха тежък удар на бизнеса ѝ със смартфони.

Серията Mi 14 на Xiaomi пък се появи в края на октомври, а главният изпълнителен директор Лей Дзюн разкри, че продажбите на новите модели са надхвърлили 1 млн. бройки след пускането им на пазара.

Отвъд конкуренцията на местните играчи, Counterpoint смята, че по-слабото представяне на Apple се дължи и на проблеми с веригата на доставките, които ограничиха наличността на новите модели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:39 | 23.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още