EasyJet Plc хвърли нискобюджетната ръкавица към водещите превозвачи в Европа, като прогнозира, че ще успее да привлече още пътници от водещите авиокомпании, включително и мрежовите превозвачи, които се отказват от превозите на къси разстояния заради загуби.
Авиокомпанията отдавна се е доказала като лидер при привличането на бизнес потребителите, тъй като подходът й се различава от този на Ryanair Holdings, чиято ултра евтина услуга често е поставена в зависимост от малките регионални летища. И двата превозвача обаче са единни в прогнозата си, че много авиокомпании ще се откажат от вътрешноконтиненталните маршрути, тъй като не могат да си позволят да ги поддържат.
„В превозите на къси разстояния в Европа има някои ясни победители“, коментира в интервю за Bloomberg Карълайн Маккол, главен изпълнителен директор на EasyJet. „Не виждам защо превозвачите ще се съгласят да продължат да губят от превозите на къси разстояния, при условие, че други компании биха могли да се справят по-добре, а те – да инвестират повече в полетите на дълги разстояния“, допълва тя.
EasyJet се опитва да се наложи на още корпоративни дестинации. Компанията започва да лети между летищата Fiumicino в Рим и Linate край Милано в опит да навлезе на италианския пазар, доминиран от Alitalia SpA.
Авиокомпанията ще конкурира и Virgin Atlantic по маршрута Лондон – Москва, който според Маккол се приема добре от клиентите.
През 2012 г. EasyJet е успяла да привлече 10 млн. бизнес пътници, след като останалите авиокомпании решиха да съкращават маршрути. Маккол обаче очаква конкуренцията да се засили през следващите пет години, тъй като европейските авиокомпании се борят да запазят пазарния си дял.
Още за амбициите на EasyJet и очакванията на Маккол за пазара вижте във видеото на Bloomberg


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната