Френският автомобилен концерн PSA Peugeot-Citroen публикува поредните разочароващи финансови резултати за третото тримесечие на годината. От юли до септември компанията е записала 3,7%-ен спад в приходите си на годишна база до 12,1 млрд. евро.
Автомобилното подразделение на PSA е регистрирало приходи от 8 млрд. евро, което е с 5,8% по-малко от третото тримесечие на миналата година. Производителят на автомобилни компоненти Faurecia, който също е част от групата, отчита ръст от 0,8%, докато приходите във финансовото крило Banque PSA Finance са се свили с 5,1%.
Автомобилният пазар в Европа е в процес на съживяване, но темповете, с които това се случва, са нищожни. През лятото концернът бе поразен от възпрепятстваното производство на един от масовите си модели - Citroen C3, както и от клиентското недоверие в Европа. Като допълнение, PSA е понесъл загуби и от неизгодните валутни курсове.
Почти половината от колите на концерна са продадени извън Европа. Компанията се е представила силно в Китай, където резултатите са скочили с 28% в сравнение с третото тримесечие на 2012 г. Пазарите в Русия и Бразилия обаче остават под силен натиск на постоянно променящите се валутни курсове.
От юли до септември концернът е реализирал общо 610 400 автомобила, отбелязвайки спад с 2,4% спрямо същия период на миналата година. За първите девет месеца на 2013 г. са били продадени малко над 2 милиона автомобила, което е с 1,5% по-малко от периода януари-септември на 2012 г.
Групата очаква да приключи годината с 4% понижение на приходите си в Европа и 7% в Русия, докато в Китай и Латинска Америка прогнозите сочат ръст от около съответно 14 и 2 на сто.
Вижте повече в материала на Bloomberg!
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
преди 12 години Никога Ситроен. Добре, че препатихме откъм линия на служебните автомобили. Ако ми се беше случило такова недоразумение за моя сметка, щех да го засилим в некой стълб. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Citroen много отдавна са едни големи ***.Тази фирма трябваше да я оставят да умре както си му беше реда още преди 20 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар