Поне 1 млрд. лв трябва да се заделят за пътищата, защото около 90% от пътнико- и товаропотока, който се осъществява в България, минава по тях. Само около 10% минава през железниците, а 4-5% - по вода. Това каза инж. Ясен Ишев, член на Управителния съвет на Научно-техническия съюз в сектора транспорт и представител на Камарата на строителите в България, пред Bloomberg TV Bulgaria.
Надявам се, че проектът за тол системата ще бъде успешен и ще се приложи възможно най-скоро, но гледайки как се отлага във времето, през 2017 г. това няма да се случи. Най-рано можем да я очакваме през 2019 г., прогнозира той.
Припомняме, че правителството в оставка удължи до 30 юни 2017 г. срокът за разработване на правила за въвеждане тол система в България, с което на практика остави на следващия кабинет да реши при какви условия ще се случи това.
Решението за въвеждане на смесена система за тол такса за тежкотоварни моторни превозни средства и електронна винетка за леки моторни превозни средства, е от 2015 г.
Над 35% от пътната мрежа е в лошо състояние, а останалата част е в средно и добро състояние, но имайки предвид тежката зима, може да се очаква, че още 15% от пътищата са станали за ремонт, допълни Ясен Ишев. Според него причината е, че голяма част от пътната мрежа не е била рехабилитирана през последните 20 години.
"Най-големият проблем е, че много скоро след като бъде въведен в експлоатация един пътен участък, той се нуждае от ремонт", обясни Ясен Ишев.
По думите му, съгласно Наредба 2 за приемане на обектите в България има минимални гаранционни срокове за магистралите и те са 5 години. В рамките на тези пет години пътната настилка трябва да бъде в нормално експлоатационно състояние, а за съоръженията този срок е 10 години. Когато става дума за рехабилитационна дейност, гаранцията е 2 години, посочи още експертът.
Вижте целия разговор във видеото.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
преди 8 години еми преди такива милиарди за пътища немаше, просто ги праеха без пара строителни войски състоящи се предимно от кюмури, а са нестига, че треа да им се дава цоциал на маннгустите дет нишо не вършат ами и още сто коприлиона за некви си рехабилитации ..... ееее ше го търсите тоя цоциализъм дет имахме при Тато ама нема, тва нема се върне нивга ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Хехе, че с 1 милиард какво може да се построи? Саниране на 2-3 блока? Няколко километра магистрали или тангентата на София? За бандата 1 милиард вече е НИЩО. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Тъй тъй, още лапачка - за още по-лошо качество :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години 'експерт'-е, и 10мрлд да се дадат, при липса на контрол пак ще е тая.Винетките законни ли са и да ги купуваме ли?Наближава крайния срок, смъкват рег номера вече???Съд, Прокуратура, Следсвие, накъде е процеса?... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "Най-големият проблем е, че много скоро след като бъде въведен в експлоатация един пътен участък, той се нуждае от ремонт". Ами държавата трябва да ви натиска ама вие нали си плащате .... ето това е проблема , а не винетките и ТОЛ таксите. Смяната на системата е единствено с цел повишаване на цената. Това има смисъл за тези, които чупят - тежкотоварните, но леките автомобили колко чупят и вдлъбват? Дали 100лв на година не са достатъчен рекет? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "Най-големият проблем е, че много скоро след като бъде въведен в експлоатация един пътен участък, той се нуждае от ремонт". Ами държавата трябва да ви натиска ама вие нали си плащате .... ето това е проблема , а не винетките и ТОЛ таксите. Смяната на системата е единствено с цел повишаване на цената. Това има смисъл за тези, които чупят - тежкотоварните, но леките автомобили колко чупят и вдлъбват? Дали 100лв на година не са достатъчен рекет? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години спрете да крадете и ще има ... миналогодишните ремонти цъфнаха вече, магистралата се нагъна още на първата година .... винетките по скъпи от австрия, баси ... и още искате ... марш да санираш с асфалт! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Поредният пътен строител! Алооо, и защо транспорта е по пътищата, а не по вагоните, както беше? Защо страна на челно място по елетрификация на жп транспорта вози товарите си с камиони? Престанете да мислите за камионите и почнете да мислите и за жп, все пак сме и първенци по замърсяване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Тоя да дойде да види пътя Ясен Беглеж и тогава да говори.То няма асфалт.над 35г не е правен ремонт.Само трапища и локви отговор Сигнализирай за неуместен коментар