Бумът на инвестициите в автомобилната индустрия в България тепърва предстои. Има голям оптимизъм за развитието на сектора. Наблюдава се значителен скок в процента компании, които планират да се разширяват на нови места, които търсят нови локации, а не разширяване на текущите мощности.
Това посочи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването „Светът е бизнес“ арх. Любомир Станиславов от Аутомотив Клъстър България и уточни, че става въпрос за фирми, които вече работят в страната и търсят втора, трета, а в някои случаи и четвърта локация за разширяване на дейността си.
Заедно с Иглика Йорданова от Colliers International той представи резултатите от прочуване на развитието на автоиндустрията в България, дело на Colliers International, Аутомотив Клъстър България и PwC.
Според Станиславов 70% от играчите в сектора очакват ръст на приходите си през настоящата 2018 година.
"130 са компаниите, обект на проучването, като те формират около 4% от БВП на страната, което е 3,5 млрд лева", пресметна архитектът.
Станиславов съобщи, че вече се отчита ръст на заетите в автомобилната индустрия, които са над 40 хиляди души, много повече, отколкото е констатирало изследването през есента на 2017 г.
„Над 40% от компаниите имат развойна дейност, за която трябват висококвалифицирани кадри“, посочи Иглика Йорданова и напомни, че е много важно подготовката на специалисти.
Тя информира, че 55% от компаниите са изразили желание да увеличат броя на служителите си и това е значително по-голям процент от проучването през 2016 г., когато такава заявка са дали само 41%.
“Не говорим просто за увеличаване на бройката, а за много по-сериозно планиране по отношение на тяхната квалификация, като 70% от компаниите смятат да го направят с вътрешнофирмени обучения “, потвърди тя и посочи, че това ще се промени с реформа в образованието и с използването на центровете към висшите учебни заведения.
Първата и основна причина, която е сред основните пречки пред още по-големия ръст на автомобилната индустрия в България, по думите на арх. Станиславов е липсата на достатъчно развити индустриални зони.
Как компаниите от сектора планират да се справят с проблема с липсата на квалифицирани кадри? Какви ключови елементи от продукцията на водещи световни автоконгломерати се произвеждат у нас?
Вижте повече във видеото!


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол