Френските компании търсят партньори сред българските производители в областта на индустрията и текстила, а също и селското стопанство, например билки, каза директорката на ФБТИК Весела Тодорова-Мозетиг за Bloomberg TV Bulgaria. Трудности възникват при заявка от френската страна на по-висок капацитет, каза Тодорова-Мозетиг.
Френско-българската търговско-индустриална камара готви проучване заедно с Посолството на Франция в София за бизнес климата според френските инвеститори. Очаква се проучването да излезе "до седмици", каза президентът на ФБТИК Стефан Дьолае за Bloomberg TV Bulgaria.
Френско-българската камара има над 250 членове.
„Имаме пълното съдействие на българското правителство и българските институции. Имаме проекти за инвестиции, например Latecoere, която прави врати за самолети, минава във втората фаза от развитието си... Malterie Soufflet ще инвестира в Плевен 30 млн. евро, като ще разшири дейността си и ще построи нов завод“.
След компаниите, ксоито привлякоха допълнителен интерес по време на представянето на Годишника на Камарата бе ADP, кандидат заедно с още 4 компании за концесията на летище София /в консорциум с турската TAV/.
„Това може да увеличи още френските инвестиции, защото за периода на концесията се изискват доста средства за внасяне и инвестиране от Aeroports de Paris. Надявам се София да се свърже към по този начин с Париж“, каза президентът на ФБТИК за Bloomberg TV Bulgaria.
Офертите за концесията на летище София ще бъдат публично отворени на 9 май 2019.
Останалите кандидати са:
Консорциум „Витоша“ с водещ член Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид. Участник в консорциума е и BCEGI Кънстракшън (Великобритания) Лтд, с едноличен собственик Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп;
Консорциум „Соф Кънект“ с водещ член Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Флугхафен Мюнхен;
Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи с водещ член ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ. За изпълнение на изискването за летищен оператор е посочено Копенхаген Еърпортс А/С;
„Фрапорт България“ ЕАД. За изпълнението на изискването за технически способности и финансови възможности е посочено Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисис Уърлдуайд.
Още по темата гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ