Пет големи компании са подали документи в процедурата за концесия на Летище София - по-малко на брой в сравнение с по-големия интерес за Летище Белград. Въпреки това конкуренцията е добра, защото става дума за големи инвеститори, които имат годишен капацитет от десетки и дори стотици милиони пътници. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria бившият зам.-министър на транспорта Никола Янков, сега председател на Съвета на директорите в "Експат Кепитъл".
Той коментира, че процедурата за Летище Белград е минала по-прозрачно, без отлагания и политически турбуленции, което е привлякло повече кандидати. Участието в една таква процедура струва милиони долари, компаниите искат сигурност, че всичко ще бъде доведено докрай, обясни той.
Летище София има нужда от стратегически оператор, който да го развие, а държавата няма пари да инвестира в него, заяви експертът.
Трафикът през Летище София изпревари очакванията ни. Интересът на самия концесионер ще зависи от трафика и той ще трябва да направи нов терминал вероятно преди предвидените за това 10 години, заяви Янков за сутрешния блок „Бизнес старт“ с водещ Христо Николов.
По повод идеята с парите от концесията да бъде финансирано БДЖ Янков уточни, че това не е част от процедурата, а просто приходи за държавния бюджет.
Решението да се финансира БДЖ с 550 млн. лв. е съвсем различно и трябва да се коментира извън тази процедура, каза той. Според него товарните превози на държавния железопътен превозвач трябва да бъдат приватизирани, а гарите да бъдат дадени на концесия.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан