На 2 май главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви, че технологията за автономни превозни средства може да направи Tesla 500-милиардна компания. Това представлява повече от единадесеткратно увеличение спрямо сегашната пазарна капитализация от 44,3 млрд. долара.
Изказването на Мъск изглежда доста оптимистично особено на фона на засилващата се конкуренция в сектора на автономните превозни средства. В тази индустрия Tesla се конкурира с компании, които могат да си позволят много сериозни инвестиции и имат специализирани познания в определени отрасли, като технологичните гиганти (Google, Apple, Nvidia), големите производители на автомобили (General Motors, Daimler, Volkswagen).
Tesla се намира в по-неизгодна позиция спрямо конкурентите си, когато става въпрос за способността да се инвестира в развитието на автомобили с автономно управление.
Това, което горната таблица ни разкрива, е, че бюджетът на Tesla за изследвания и развойна дейност е сравнително малък в сравнение с тези на основните конкуренти в сферата на автомобилите. Tesla също така има отрицателна нетна доходност, докато конкурентите и могат да инвестират свободно в нови технологии без това да засяга основните им операции. Илон Мъск и компания трябва да помислят как да разпределят заетите пари, така че те да се превърнат в стабилни бъдещи печалби.
На 3 май от Tesla обявиха, че общата сума, която са прибавили след предлагане на акции и дълг, е над 2,7 милиарда долара, при предишна цел от 2,3 милиарда долара. В допълнение изпълнителният директор веднага изрази интерес да закупи акции на Tesla на стойност 25 млн. долара, което също надвишава предходния план за покупка за 10 млн. долара.
Мъск и неговият екип прогнозират рязък скок в доставките на автомобили и това, че неговите дългосрочни цели за доставка и производство ще бъдат изпълнени. Все пак много анализатори твърдят, че тези прогнози са прекалено оптимистични и трудно постижими.
Като се имат предвид противоречивите мнения за растежа на Tesla в краткосрочен план, акциите на компанията вероятно ще останат високоволатилни през следващите няколко тримесечия. Това може да предостави на трейдърите, които следят Telsa, множество възможности за постигане на солидни печалби в рамките на кратки периоди от време.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 6 години айде н абас че завод в Австралия няма да има ! :):) ... и стига си писал глупости като Импа и другите маааалоумници отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Майтапчия.Със същата вероятност преа 2025 Tesla ще фалира отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Напълно е възможно и това ще стане дори по скоро отколкото Мъск прогнозира Още през 2025 година Тесла ще произвежда около 2 милиона автомобили и камиони а акциите ще достигнат 1000 долара за акция Вероятно съдружник в Тесла ще стане някои голям от рода на Апле Амацон или или Юбер Тесла ще има големи заводи във Китай Европа и Австралия Повервайте ми отговор Сигнализирай за неуместен коментар