Това каза Юлиан Попов, бивш служебен министър на околната среда и старши политически съветник за ЦИЕ на Европейската климатична фондация, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
„От промените неизбежно ще има стрес за България, това вече се вижда“, отбеляза Попов, като добави, че колкото по-бързо започне да действа страната, толкова по-малки ще са загубите за нея и по-големи ползите.
Според госта България трябва да започне паралелно да изгражда нови мощности и нови технологии, които са свързани с пренос на електроенергия, управление на енергийното потребление, с регионалните пазари.
„Трябва ясно да разглеждаме българския енергиен сектор в състава на регионалните енергийни направления и производства. Важно е България да влезе в тази игра, иначе ще пострада тежко не само секторът, но цялата индустрия“.
„България трябва да има енергийна стратегия“, изтъкна още експертът. Той отбеляза, че в нея е важно да се разглежда енергетиката в регионален план, в рамките на един широко отворен регионален пазар, както и страната да се насочи към по-голяма либерализация, отваряне на пазара и въвеждане на търгове за нови енергийни модерни мощности.
„Едва след въвеждането на търгове ще знаем каква е реалната пазарна цена на електричеството у нас“.
По думите на госта Западните Балкани трябва да бъдат част от Зелената сделка заради интегрираните си енергийни системи към тези на блока, както и възможностите, които могат да осигурят благодарение на потенциала си.
Видео с целия разговор гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?