Търсенето на петрол ще е основен двигател за развиващите се пази през следващото десетилетие и това ще бъде проблем, защото тези страни имат много-нисък добив на черно злато и са силно зависими от неговия внос. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Кингсмил Бонд, стратег в Carbon Tracker.
По думите му петролът е сред главните замърсители на околната среда и като такъв причинява годишно 128 хиляди смъртни случая.
"Сред развиващите се пазари около 2% от БВП отива за внос на петрол, като при по-бедните страни, като Камбоджа, делът възлиза на 5 на сто. Именно поради тази причина тези държави полагат огромни усилия да преминат към по-електрифицирани транспорт и икономика," коментира Кингсмил Бонд.
"Пандемията доведе до две промени в енергийния сектор: първо, тя нанесе щети върху търсенето на изкопаеми горива, като Международната енергийна агенция (МЕА) очаква 7-процентен спад на търсенето; и второ - тя не навреди на предлагането на енергия от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ)“, обясни гостът.
По думите на Кингсмил Бонд тези два фактора ускоряват достигането на пика в търсенето на черно злато с 10 години, след който пазарната среда ще се влоши.
"Големите предимства за вносителите на петрол като Китай и Виетнам във връзка с ВЕИ компонентите се изразяват във факта, че електричеството е местен, чист и лек за транспортиране ресурс. Голямата пречка за тях през последните години бяха цените на батериите, тъй като те възлизаха на около 1000 долара за киловат час. Сега, към 2020 г., тяхната цена възлиза на 130 долара", каза още той.
Гостът прогнозира, че след две години ще бъде също толкова евтино да бъде закупен електромобил, колкото и конвенционален.
"Разходът за инсталиране на локална мрежа за зареждане вече е приблизително равен на разходите за петрол", уточни събеседникът.
В заключение стратегът в Carbon Tracker коментира, че развиващите се държави вносители на петрол представляват 80% от очаквания ръст в търсенето на черното злато до края на десетилетието. "Поради тази причина те имат възможността да определят бъдещето си, пренасочвайки транспортните си системи към електрически", добави още Кингсмил Бонд.
Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове