Пазарът на горива у нас страда от липсата на ефективен контрол, не от липсата на конкуренция и по тази причина участието на държавна компания, която да изгради и управлява верига от бензиностанции, не е обосновано от пазарна гледна точка. Това пишат от Министерството на икономиката и Министерството на финансите в предложение за промени в Закона за държавните резерви и военновременни запаси, публикувани на портала за обществени обсъждания.
С тях се предлага закриването на Държавната петролна компания (ДПК). В обосновката на предложението е посочено, че няма никакво основание за съществуването на компанията от гледна точка на защита на обществения интерес, икономическата логика и защитата на конкурентния пазар на горива у нас.
В доклада е посочено, че навлизането на пазара е съпроводено със сериозни пазарни бариери, които държавата няма експертизата, нито човешки и финансов капитал, да преодолее.
"В условията на свободен пазар държавата никога няма да достигне необходимата мащабност и капацитет, за да бъде икономически ефективна при силно конкурентния пазар, в който оперират международни корпорации с многогодишен опит на глобално ниво", пишат министърът на икономиката Корнелия Нинова и министърът на финансите Асен Василев в становище до Министерския съвет.
Затова и в мотивите на законопроекта е записано, че създаването на ДПК води само до загуба на публични средства. Бюджетът ù за 2021 г. е в размер на 50 млн. лева.
Компанията беше създадена в началото на 2021 г. с цел подобряване на ситуацията на пазара на горива у нас и по-голям контрол. Нейното закриване беше вписано в коалиционното споразумение за управлението на страната и в края на миналата година Министерският съвет реши компанията да бъде закрита.
Всички заинтересовани страни са поканени за коментар на предложението до 12 май. След това текстовете ще бъдат внесени за дискусии в Народното събрание.


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
преди 3 години ДПК беше създадена за поредната кражба на Тулупа. Разбира се че трябва да се закрие и то без много много да му се мисли. Проблемът за контрола е много сериозен, бариерите за митнически складове, резервите на държавата не бива да бъдат в други държави и плащаме за съхранението им. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Напълно подкрепям. Цялото това мероприятие с ДПК беше да се откраднат едни пари от ГРОБ и Б.Б. отговор Сигнализирай за неуместен коментар