Определено е трасето на неизградения участък на магистрала „Хемус“ - от Ябланица до Белокопитово, съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева след заседание на обществения съвет към Министерството на регионалното развитие.
На заседанието днес са дискутирани 4 варианта на пътя. Избрана е алтернативата, която ще преминава на относително равни растояния между Плевен, Ловеч, Велико Търново, Попово и Търговище.
Индикативният бюджет за изграждането на избрания вариант е 1,5 млрд. лв. без ДДС, посочват от пресцентъра на ведомството.
Трасето е разделено на три участъка – от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч, след това до Велико Търново и след това – до Белокопитово. Тези участъци са разделени на 8 подучастъка, които да се възлагат за проектиране и строителство.
В края на 2013 г. тръгнаха търговете за проектиране и процедурата за оценка на въздействието върху околната среда на първия етап от проекта на магистралата – от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч, който е с дължина 60 км.
„Очакваме до края на месеца да имаме избран изпълнител за проектиране на първия етап“, съобщи Асен Антов, изпълнителният директор на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“. До края на 2014 г. ще бъдат направени публични представяния на точното трасе, както и на вариантите за пътни възли за участъка Плевен-Ловеч, допълни той.
През второто тримесечие на 2014 г. ще се проведе процедурата и за възлагане проектирането на втория етап – от разклона за Плевен и Ловеч до Велико Търново, обясни регионалният министър Десислава Терзиева.
Целта на правителството е строителните работи по магистрала „Хемус“ да започнат през 2016 г. Още не се знае обаче откъде ще дойде финансирането. Магистралата е включена в приоритетните проекти по новата оперативна програма „Транспорт“, но парите по нея не са достатъчни.
Другите възможности са „Хемус“ да се строи с пари от бюджета или по линията на публично-частно партньорство, което е по-малко вероятно, тъй като няма интерес от частни инвеститори заради по-ниския трафик.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
преди 11 години Продължавам да не разбирам как така се твърди, че трафика е нисък. На мен ми се вижда нормално натоварена - и в делнични, и особено в почивните дни. А ако се дава за пример натовареността на Тракия, то между Пловдив и София тя трябва да стане трилентова - там не се издържа! Европейските магистрали не са толкова натоваренил отговор Сигнализирай за неуместен коментар