Приватизацията на БФБ и на депозитара се забавя
В. Капитал Daily
Приватизацията на Българската фондова борса (БФБ) и на Централния депозитар (ЦД) рискува да се забави повече от очакваното заради желанието на държавата да получи одобрение от всички възможни институции. След като през февруари Агенцията за приватизация попита Комисията за финансов надзор (КФН) дали е рисково да продаде депозитара, в четвъртък (30 април) е изпратено запитване и до Държавната агенция "Национална сигурност" (ДАНС). Писмото идва след решение на надзора на агенцията, а поводът са притесненията, че купувачът му ще получи достъп до вътрешна информация за всички акционерни дружества в страната.
Наемите за плажовете паднаха драстично
В. Сега
Парадоксите на Българското Черноморие продължават. Докато инвеститори продължават да леят бетон върху дюните за "ваканционни селища" за милиони, никой не иска да даде 900 лева наем, за да стопанисва плаж за цял сезон. Всяка година 100 плажа остават ничии и без поддръжка и това лято очевидно няма да е изключение. На този фон от туристическия бранш се оплакват от високите концесионни такси за пясъчната ивица край морето и искат нулева година. Няма кандидат-наематели за голяма част от плажовете по Черноморието, установи преглед на в. "Сега" по обявите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) през последните месеци.
746.6 млн. лв. дългове към съдебната власт стоят несъбрани
В. Сега
746.6 млн. лв. непогасени вземания има Висшият съдебен съвет (ВСС) към 10 март т.г. Това показва справка на Националната агенция за приходите (НАП), изпратена до органа, който управлява съдебната система. За сравнение - това е близо двойният размер на годишния бюджет на съдебната власт. От тази сума 611.3 млн. лв. са главница, а останалите 135.3 млн. лв. са лихви, сочи документът, с който "Сега" разполага.
Поевтиняват превозите на товари през Сърбия
В. Стандарт
Цените за превоз на товари /навлата/ до и през Сърбия трябва да паднат от 1 юни. Причината за това е либерализирането на двустранните и транзитни товарни превози между България и Сърбия. В резултат на което от тази дата те вече ще бъдат извършвани без разрешителни.Досега България и Сърбия си разменяха безплатни и платени разрешителни. Първите даваха право на камионите да пътуватбезплатно в Сърбия, а с вторите те плащаха, в зависимост от тонажа, около 20 евро пътни такси. Отделно за издаването на всяко разрешително превозвачите ни плащаха по 10 лв. държавна такса плюс 10 лв. за услугата и 7 лв. - при връщането му след курса - общо 27 лв. без ДДС.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай