На 11 юли тази година Белла България АД закупи базираното в София предприятие за колбаси Соларис АС, като сумата по сделката бе обявена за конфиденциална. По време на проведена днес визита на журналисти в придобитото предприятие Мая Герасимова, директор „Маркетинг“ на Белла България АД, обяви, че Соларис, а и цялата група в момента са в процес на внедряване на система за контрол на качеството съобразно изискванията на стандарта IFS на Асоциацията на търговците на едро в Германия (HDE) със седалище във Франкфурт.
За компанията процедурата е особено важна, тъй като въпросният стандарт важи за поддоставчиците на големите вериги, членуващи в организацията, сред които е Metro. За подобни вериги хипермакети е предназначена по-голямата част от производството на Белла, като под собствената й марка се правят едва 2-3% от общата продукция. Досега освен с Metro, компанията работи успешно и с Billa, като отскоро е започнала сътрудничество и с Kaufland.
От Белла заявиха, че целта им е да удвоят производството на придобитото дружество Соларис, но не бе уточнено какво е производството в момента, нито за какъв срок се предвижда да бъде постигнато плануваното удвояване. Предстои анализ на дейността и дотогава не могат да се предоставят конкретни данни, казаха от компанията.
Не бяха предоставени и данни за инвестиционната програма на предприятието за в бъдеще, като на въпрос на Investor.bg от Белла заявиха, че не планират нови закупувания. Планира се обаче разкриването на нови работни места в Соларис, които ще бъдат около 60. Ще бъдат увеличени и директните доставки не само до големите, но и до по-малките български градове.
Белла притежава сертификат за износ на продуктите си в страните от ЕС. Но за момента няма планове за излизане на външния пазар за предлагането на месните си продукти.
„Едно евентуално предлагане на български месни продукти на международния пазар – като собствена марка, би била една доста голяма инвестиция за компанията, най-вече в областта на маркетинга“, заяви маркетинговият директор Мая Герасимова. За момента Белла ще се съсредоточи на българския пазар с цел да задоволи изцяло нуждите на българските потребители.
За направата на висококачествени продукти, като филето например, се използва изцяло българско месо, уточниха от компанията. Но за малотрайните продукти, за които е необходимо говеждо месо, се налага внос от чужбина, главно от Бразилия, тъй като според Белла в страната има липса на говеждо месо.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия
Българите искат по-активен живот, но не се движат достатъчно
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ