В пет български общини ще бъдат изградени заводи за преработване на биомаса и отпадъци в петрол, като е осигурено финансиране от 300 млн. евро, съобщи председателят на Асоциацията за развитие на стопанството и културата (АРСК) д-р Николай Недков, цитиран от Dnes.bg.
Инвеститорът е германски фонд, в който участват Дженерал мотърс, Дженерал електроникс и Световната банка. Заводите ще бъдат в Шумен, Силистра, Перник, Ямбол и Мездра, обясни Недков.
Шумен и Силистра вече имат подписани договори за заводите, допълни още председателят на АРСК. По думите му в края на октомври ще започне строежът в Шумен. Заводът трябва да започне да действа в началото на 2008 година. Там преработката на биомаса и боклук ще осигурява по 60 до 80 милиона тона петрол годишно.
Заводите ще работят по най-напредналата технология – петрологенеза, изобретена от български и германски учени, поясни Недков.
През 2008 година АСРК очаква да привлече инвестиции от 600 млн. до 1 млрд. евро, заяви още председателят на асоциацията. Той уточни, че това ще бъдат частни капитали. Инвестициите ще бъдат насочени към четири сектора – добив на полезни изкопаеми, преработка на отпадъци, работа с гаранционни и инвестиционни фондове и въвеждане на високи технологии.
Недков участва във форума "Дни на икономиката, културата, екологията, туризма и спорта", който се провежда във Варна. Съорганизатори на конференцията са 9 общини. Сред гостите има представители на САЩ, Турция и на още 17 български кметства.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?