Министерството на транспорта и Щрабаг приеха протокол, според който предаването на новото софийско летище ще се извърши на два етапа, съобщават от министерството.
Първо ще бъде приет терминалът и част от работите по ниското строителство от страна въздух. На следващия етап ще бъдат приети оставащите работи от страна въздух.
Протоколът е подписан от заместник-министър Весела Господинова за Министерство на транспорта, Нематолах Фарокния за Щрабаг и Пламен Станчев за Летище София ЕАД.
Акцент в приетия за целта протокол е решението Министерство на транспорта и Щрабаг да сформират работна група по предаването на строителните работи. Целите на тази работна група ще бъдат да уточни всички необходими въпроси, в това число неизпълнените работи (ако има такива), документацията, заверките по издаване на Приемно-предавателен сертификат и посредством координация от страна на Министерство на транспорта да поддържа всички необходими контакти със съответните български институции, с цел гарантиране изпълнението на неизпълнените изисквания и издаването на частичен Приемно-предавателен сертификат във възможно най-кратък срок.
Решено бе работната група да се среща толкова често, колкото е необходимо да се осигури издаването на частичния Приемно-предавателен сертификат. Всяка седмица ще се провежда официална среща, председателствана от министъра на транспорта или заместник-министър на транспорта.
Когато необходимите работи бъдат завършени, от Щрабаг ще представят искане за издаване на Приемно-предавателен сертификат.
Щрабаг и министерството приеха, че всички права, ангажименти, задължения и правомощия, произтичащи от договора за строителство, ще бъдат запазени.
Новият терминал на летище София трябваше да е готов в срок до 31 август миналата година, а пистата към него - в края на октомври отново миналата година. На австрийската фирма беше даден срок от 8 седмици след изтичането на месец август 2005 година за предаването на обекта, но той отново не бе готов, за което и Министерство на транспорта глоби Щрабаг с 0,1% от стойността на незавършените дейности.
През февруари от Щрабаг поискаха допълнителни средства в размер на около 15 млн. евро за строежа на летището. Тогава от Министерството на транспорта заявиха, че ще изискат независим надзор на направеното по довършителните работи във връзка с инцидент от 6 февруари, когато паднаха 500 квадратни метра от таванна козирка.
Компанията беше кандидат и за изграждане на южната дъга на софийския околовръстен път, като офертата й беше най-висока. За строител на 4,7-километровата отсечка беше избрано "Сдружение юг", с водещото участие на "Главболгарстрой".
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo