Износът на Япония е нараснал за пети пореден месец през април, подпомогнат от слабата йена, показват правителствени данни от сряда. Въпреки това обемът на доставките се е понижил, тъй като по-вялото търсене е натежало върху растежа, предава Ройтерс.
Данните за търговията помрачават надеждите на политиците износът да компенсира слабото вътрешно потребление. Обемът на износа остава слаб, тъй като най-големият търговски партньор на Япония - Китай - се бори за убедително възстановяване, а икономиката на САЩ губи инерция.
Данните на Министерството на финансите показват, че износът на Страната на изгряващото слънце е нараснал с 8,3% през април спрямо година по-рано, което е под очакванията на анализаторите в анкета на Ройтерс за ръст от 11,1 на сто. В обемно изражение обаче японските доставки намаляват с 3,2% на годишна база, което е спад за трети пореден месец.
„Изглежда, че слабата йена и глобалната инфлация повишават износа в стойностно изражение, но обемите на износа подчертават отслабването на глобалното търсене“, казва Такеши Минами, главен икономист в Norinchukin Research Institute.
Данните за търговията идват в момент, когато Токио се стреми да постигне устойчив растеж, подкрепен от по-високи заплати и трайна инфлация, които се считат за предпоставки за оттегляне на централната банка от почти нулевите лихвени проценти.
Търговските статистически данни идват седмица след като данните показаха, че японската икономика се е свила с 2% през първото тримесечие, а износът на стоки и услуги е намалял с 5 на сто, оставяйки икономиката без двигател на растежа.
Вносът се е увеличил с 8,3% през април, което се дължи на увеличението на суровия петрол, самолетите и компютрите и е довело до дефицит по търговския баланс в размер на 462,5 млрд. йени (2,96 млрд. долара).
Отделно от това, бизнес доверието в страната се запазва стабилно през май, но производителите и фирмите от сектора на услугите се оплакват, че инфлационният натиск, предизвикан от слабата йена, намалява маржовете на печалба, показа месечно проучване на Ройтерс.
Допълнително помрачавайки перспективите, производителите прогнозират, че основните поръчки за машини, които служат като водещ индикатор за капиталовите разходи през следващите шест до девет месеца, ще спаднат с 1,6% през това тримесечие, сочат правителствени данни.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”