IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Ефективните американски мита в момента са наполовина на ставката преди паузата

Над десет търговски партньори на САЩ бързат да постигнат споразумения с администрацията на Тръмп до крайния срок на 9 юли

19:45 | 02.07.25 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Датската корабна компания Maersk счита, че компаниите плащат ефективни вносни мита в САЩ от средно 21% спрямо контейнерния товар, съобщи компанията, цитирана от Ройтерс. Това е под половината от ставката преди Вашингтон да въведе пауза в обхватните си мита през април.

Maersk съобщи в актуалните си пазарни данни, които публикува редовно, че във върховия им момент малко след 2 април, когато президентът Доналд Тръмп обяви мита срещу почти всички търговски партньори на САЩ, средната ефективна ставка е била 54%. Оценката се основава на показателя за ефективната средна митническа ставка на групата, претеглена по контейнери.

Над десет основни търговски партньори на САЩ бързат да постигнат споразумения с администрацията на Тръмп до крайния срок на 9 юли, за да избегнат скока на вносните мита до по-високи нива.

През април Тръмп въведе 90-дневна пауза в митата, които обяви само седмица по-рано и които предизвикаха срив на световните финансови пазари.

„Целият свят следи митата през юли и август, когато изтичат различни крайни срокове за възможни търговски споразумения със САЩ“, съобщава Maersk. „Резултатът от тези преговори, разбира се, ще повлияе на световната търговия и на нагласите на потребителите през следващите месеци“, допълни компанията.

Тя заяви, че отчита силен ръст в търсенето на контейнери през първата половина на годината.

„Случилото се не беше напълно неочаквано и видяхме, че клиентите направиха предварителни поръчки преди обявяването на митата“, отбеляза компанията. Maersk информира, че много от големите ѝ американски клиенти са намалили зависимостта си от вноса от Китай през последните години.

„Много клиенти от сектора на облеклото и модата вече вече са достигнали едноцифрена зависимост от Китай“, съобщи компанията. „Други стоки, като например продукти за подобрение на дома, имат значително по-високи нива на производство в Китай поради естеството на стоките“, добави тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:36 | 02.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Икономика и макроданни виж още

Коментари

Финанси виж още