От всички партии, представени в германския парламент, крайнодясната „Алтернатива за Германия“ (AfD) използва най-интензивно предпочитаната от младите платформа TikTok, показва ново проучване, цитирано от Deutsche Welle.
„Наблюдаваме маси от открито десни екстремистки символи и кодове в TikTok“, казва Дебора Шнабел, директор на образователния център „Ане Франк“, който е извършил анализа.
Лидерът на партията AfD Алис Вайдел е едно от петте най-влиятелни политически лица в TikTok за Германия, отбелязва проучването. Политикът от AfD Улрих Зигмунд от източногерманската провинция Саксония-Анхалт е на първо място с над 400 хил. последователи.
Акаунтът на германския канцлер Олаф Шолц има около 260 хил. последователи, а този на Роберт Хабек, вицеканцлер и икономически министър, има по-малко от 30 хил. последователи.
„Паралелна вселена“
Авторите на проучването предупреждават, че политици от AfD и десни екстремисти използват платформата като „паралелна вселена“, за да разпространяват своята идеология и да набират подкрепа сред младите хора.
„В TikTok AfD се представя като пазител и защитник на младите хора – демократичните партии все още не са намерили начин да отговорят на това“, посочва Шнабел.
Например, авторите казват, че Вайдел често се показва в TikTok като спонтанна и забавна, изграждайки различен образ от този, представен в традиционните медии.
Мащабно проучване, публикувано през април, показа, че AfD е любимата партия сред младите хора на възраст от 14 до 29 години, с прогнозирани 22% от гласовете - двойно повече от резултата преди година.
„Слабо представяне“ на други партии
Шнабел отбелязва, че депутатът от AfD Себастиан Мюнценмайер от Майнц например има почти 80 хил. последователи в платформата. За разлика от него, генералният секретар на лявоцентристката Социалдемократическа партия (SPD) Кевин Кюнерт има около 11 хил.
Въпреки че много политици и правителствени фигури имат акаунти в TikTok, Шнабел смята, че те трябва да преосмислят комуникационните си стратегии, отбелязвайки тяхното „слабо представяне“.
Генерирането на обяснителни видеоклипове и образователно съдържание в Tiktok не е достатъчно, изтъква тя.
„Младите хора също искат да бъдат уважавани в техните естетически нагласи и да се обръщат към тях на емоционално ниво“, добавя Шнабел. Тя призова медийните умения и политическото образование да имат по-голям приоритет в училищата.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано