Европейските търговци активно запълват резервите си от руски дизел в очакване на петролното ембарго на Европейския съюз (ЕС), пише Ройтерс. Общността ще забрани вноса на руски петрол от 5 декември, а от 5 февруари 2023 година и на руски горива. Опасенията на континента са, че алтернативите са ограничени и може да се стигне до недостиг на горива.
По данните на анализаторите от Vortexa в първата половина на ноември вносът на руски дизел в т.нар. хъб на рафинериите ARA (абревиатура от имената на пристанищните градове Амстердам, Ротердам и Антверпен - бел. ред.) се увеличава до 215 хил. барела дневно, или увеличение от 126% спрямо първата половина на октомври.
Руският дизел вече съставлява около 44% от общия европейски внос спрямо 39% през октомври, сочат още данните на Refinitiv. Но в същото време зависимостта на Европа от руски горива намалява с 50% спрямо месеците преди началото на пълномащабната война в Украйна, допълва още Ройтерс.
Европа трябва да си осигури алтернативен внос, за да запълни недостига от 500-600 хил. барела дневно и тези количества могат да дойдат от САЩ, Близкия изток и Индия, смята анализаторът Юджин Линдел от FGE.
На 30 ноември търговците трябва да докажат пред петролната борса ICE, че няма руски петрол в блендовете, които внасят по контрактите си от януари 2023 година. През декември все още е допустимо в ARA да пристигат танкери с руски петрол, но той ще се прекачва на други съдове и няма да се търгува в Европа.
Междувременно Китай също е започнал да увеличава износа на петролни продукти, особено дизел, посочва Bloomberg. По данни на анализатори планираните товари за ноември са около 6 млн. тона, или с 37% повече спрямо октомври.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
преди 3 години "Европа трябва да си осигури алтернативен внос, за да запълни недостига от 500-600 хил. барела дневно и тези количества могат да дойдат от САЩ"самите сащ имат запаси за около месец, после кaпут. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години То пък щото знаят дали дизела от Индия или от Китай не е руски :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Европа се запаси и с руски газ. Сега ще чакаме да видим, за колко ще стигнат запасите и след като свършат, как ще бъде. Иначе, много интересна логика: Общността забранява руските горива, защото са вредни за целите и задачите на Общността, затова се запасяваме с руски горива!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар