В Научноизследователския институт за атомни реактори в Димитровград, Русия, започнаха изпитания на топлоотделящи елементи тип ВВЕР с уран-плутониево смесено оксидно гориво (Mixed oxide fuel - MOX) в изследователския реактор МИР, съобщава държавната руска компания „Росатом“.
След специалните експерименти учени от „Росатом“ ще обосноват ефективността и безопасността на експлоатацията на MOX гориво във ВВЕР (водо-водни енергийни реактори). Те са основата на атомната енергетика на Русия и експлоатираните по света атомни електроцентрали с руски дизайн.
Това е нова стъпка за руската атомна промишленост за затваряне на ядрения горивен цикъл, изтъкват от „Росатом“. В момента в страната се произвежда MOX гориво само за реактори на бързи неутрони – с такова гориво работи най-мощният в света „бърз“ реактор БН-800 в Белоярската АЕЦ.
За ВВЕР специалисти от „Росатом“ разработиха уран-плутониево REMIX гориво, което успешно премина пълен цикъл на експлоатация във вид на опитни топлоотделящи елементи във ВВЕР-1000, а сега се експлоатира в състава на пълноценни РЕМИКС-ТВС, добавят от компанията.
„Сега, както и преди десетки години, ядреното гориво за ВВЕР реактори е обогатеният природен уран, в редки случаи регенериран уран. В недалечно бъдеще обаче, след потвърдените референции за уран-плутониевото гориво, ще можем да предложим целия диапазон от възможности за горивната композиция, в зависимост от изискванията за реакторната инсталация и от стратегията на горивния цикъл. Като отчитаме, че основата на атомната енергетика са именно леководните топлинни реактори, ние ще можем многократно да разширим тяхната ресурсна база, да преработваме облъченото гориво, вместо да го съхраняваме и значително да съкратим обемите на образуваните ядрени отпадъци“, отбеляза вицепрезидентът на компанията за ядрено гориво ТВЕЛ Александър Угрюмов.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
преди 2 години *** ме разсмя за пореден път. Незнам Рашките ли са племе или такива неграмотни като него. Разбираш ли имали технологията още преди 60г., ама сега я тествали. Това не е Евроатлантически модел на управление, който да се дъвчене 69г докато се вземе някакво решение. Съжалявам, но така действат само ЕС, бавно, тромаво и когато вземат решение, то вече няма нужда от тази технология или решение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: sssaaa: Русия е технологична Цивилизация. И, за разлика от всички останали подобни, разполага с всичко, необходимо за целта. Тепърва ще и дишат пушиляка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: zelka007, недей да се пенявиш. Работата е там че, от MOX гориво до MOX гориво, особено за АЕЦ, има разлика. Това не са ти шикалки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години за двете превъзбудени чебурашки , цитирам : MOX горивото е използвано за първи път в топлинен реактор през 1963 г., но не влиза в търговска употреба до 1980 г. Досега повече от 2000 тона МОХ гориво са произведени и заредени в енергийни реактори. През 2006 г. около 180 тона МОХ гориво бяха заредени в над 30 реактора (предимно PWR) в Европа. До средата на 2016 г. над 7500 МОХ горивни касети са използвани в над 40 реактора ... когато си тъъппаа кoпейка е доживот ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: sssaaaТе руснаците много са задобрели в кражбата на технологии- вече крадат технологии от запада който запада ще ги разработи след 5,10....X години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Уж Рашките са Нефелно племе, а гледай какви технологии са развили. Тук месните евролизурници ни учат, че само в Европа и САЩ има иновации, а рубладжийчетата и чайниците само копирали и крадяли технологии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар