Едва 15% от пълнолетните в България са запознати с концепцията за ESG – екологичните, социалните и административни практики на бизнеса. Същевременно мнозинството от хората у нас имат положителна нагласа към обхващаните от понятието теми. Това показва национално представително проучване на „Маркет Линкс“, проведено по поръчка на „Action България“ в края на 2024 г.
Данните сочат, че 67% от анкетираните не са запознати със значението на абревиатурата и това, което стои зад нея. Запитани по темите, които обхваща обаче, респондентите имат позитивна реакция – 2/3 от гражданите твърдят, че изборът им на доставчици на продукти и услуги би бил положително повлиян, ако знаят, че компаниите прилагат ESG практики.
3/4 (76%) от българите са съгласни с твърдението, че бизнесите без ESG кампании губят част от своята конкурентоспособност в дългосрочен план. Почти всички запитани са на мнение, че опазването на околната среда и екологичният аспект на ESG са от огромно значение в днешната реалност на климатични промени и предизвикателства.
Когато темата и въпросите са представени по-олекотено от термини като „корпоративна социална отговорност“ или ESG, респондентите са много по-единодушни в отговорите си, показват данните. За 9 от 10 анкетирани ангажиментите на компаниите към местните общности и към положителни трудови практики са изключително важни.
За хората у нас най-важни елементи от социалната отговорност на бизнеса са трудовите права (76%), благосъстоянието на служителите (72%), опазване на човешките права (61%), развитие и подкрепа за общността (43%) и разнообразие и приобщаване (28%). Според 91% компаниите трябва да подкрепят инициативи за опазване на околната среда, като това мнение се споделя най-активно от представителите на поколението Z – родените в периода 1993 г. – 2001 г. (67%).
Респондентите определят прозрачността на практиките, свързани с ESG, като решаващ фактор за изграждане на доверие към бизнеса. 72% са положително настроени към това компаниите открито да комуникират своите усилия и постижения в областта на ESG, а 67% споделят, че това има директно положително влияние върху избора им на продукти и услуги.
Action Global Communications е провело проучване за нагласите към ESG паралелно в България, Гърция, Кипър и Обединените арабски емирства.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа