IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Едва 15% от българите знаят какво е ESG, но мнозинството държат на екотемите

3/4 от българите са съгласни, че бизнесите без ESG кампании губят част от своята конкурентоспособност в дългосрочен план

12:34 | 15.01.25 г.
Снимка:  Bloomberg Finance LP
Снимка: Bloomberg Finance LP

Едва 15% от пълнолетните в България са запознати с концепцията за ESG – екологичните, социалните и административни практики на бизнеса. Същевременно мнозинството от хората у нас имат положителна нагласа към обхващаните от понятието теми. Това показва национално представително проучване на „Маркет Линкс“, проведено по поръчка на „Action България“ в края на 2024 г.

Данните сочат, че 67% от анкетираните не са запознати със значението на абревиатурата и това, което стои зад нея. Запитани по темите, които обхваща обаче, респондентите имат позитивна реакция – 2/3 от гражданите твърдят, че изборът им на доставчици на продукти и услуги би бил положително повлиян, ако знаят, че компаниите прилагат ESG практики.

3/4 (76%) от българите са съгласни с твърдението, че бизнесите без ESG кампании губят част от своята конкурентоспособност в дългосрочен план. Почти всички запитани са на мнение, че опазването на околната среда и екологичният аспект на ESG са от огромно значение в днешната реалност на климатични промени и предизвикателства.

Когато темата и въпросите са представени по-олекотено от термини като „корпоративна социална отговорност“ или ESG, респондентите са много по-единодушни в отговорите си, показват данните. За 9 от 10 анкетирани ангажиментите на компаниите към местните общности и към положителни трудови практики са изключително важни.

За хората у нас най-важни елементи от социалната отговорност на бизнеса са трудовите права (76%), благосъстоянието на служителите (72%), опазване на човешките права (61%), развитие и подкрепа за общността (43%) и разнообразие и приобщаване (28%). Според 91% компаниите трябва да подкрепят инициативи за опазване на околната среда, като това мнение се споделя най-активно от представителите на поколението Z – родените в периода 1993 г. – 2001 г. (67%).

Респондентите определят прозрачността на практиките, свързани с ESG, като решаващ фактор за изграждане на доверие към бизнеса. 72% са положително настроени към това компаниите открито да комуникират своите усилия и постижения в областта на ESG, а 67% споделят, че това има директно положително влияние върху избора им на продукти и услуги.

Action Global Communications е провело проучване за нагласите към ESG паралелно в България, Гърция, Кипър и Обединените арабски емирства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:34 | 15.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Екология и ESG виж още

Коментари

Финанси виж още