IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Защо една от най-посещаваните държави в света не се обръща срещу туризма

Франция рядко попада в заглавията на вестниците заради протести срещу туризма

08:15 | 30.08.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Фужер, Франция. Снимка: unsplash.com
Фужер, Франция. Снимка: unsplash.com

Една от причините е историята – Франция винаги се е рекламирала като страна на регионите. Част от това се дължи на разказването на истории. От замъците на Лоара до винарските изби на Елзас –всеки регион предлага свой собствен туризъм и съответната инфраструктура.

„Все повече хора искат да пътуват извън утъпканите пътеки. Те искат да видят различни райони – не само класическите като Париж, Нормандия и Южна Франция“, добавя Прат. „Сега в Instagram могат да видят, че на час и половина от Париж могат лесно да открият очарователни селца, гастрономия и много динамични градове.“

Културно предимство

Може би е по-малко очевидно, но наследството на Франция като страна, която приема чужденци, може да дава своите плодове днес.

„Франция е кръстопът на култури от векове“, казва Прат. „Съвсем нормално е да има хора от цял свят, които посещават [Франция]... Това е важна част от нашата икономика.“

Дългата история на приемане на чужденци, съчетана с добре развита туристическа инфраструктура, вероятно е помогнала на Франция да се предпази от някои от проблемите, наблюдавани другаде.

А обхватът на посещенията расте. Както посочва Прат, пристигащите от нови пазари като Индия, Югоизточна Азия, Австралия и Африка са се увеличили през последните години. Те откриват все повече неща, които да правят извън големите градове, и също се привличат от тях.

„Опитваме се да продаваме повече местни преживявания“, казва тя. „Много сме ангажирани в нашия регион. Искаме да популяризираме повече биологични или биодинамични винопроизводители, повече местна и органична храна и хора, които работят по този начин.“

Дикуатро казва, че данните на нейната компания потвърждават това.

„Пътуващите често избират Париж за своя първоначална дестинация.“ Но оттам, казва тя, те се разпръскват, добавяйки, че Марсилия и Страсбург се развиват бързо благодарение на по-добрите връзки и повечето преживявания, които пътуващите могат да имат, когато пристигнат там.

Могат ли регулациите да предотвратят негативни реакции?

Франция все пак не избягва известни търкани. Честите стачки – железопътни, въздушни или други – остават част от националния ритъм. Пренаселеността и джентрификацията също могат да се превърнат в наболели проблеми.

Олимпийските игри миналата година привлякоха толкова много внимание към Града на светлините, че само през 2024 г. той беше посетен от над 50 млн. души.

В началото на лятото жителите на Монмартър започнаха да бият тревога заради нарастващите тълпи. „Хората идват за три часа, забавляват се, купуват барета или креп и си тръгват, сякаш са в увеселителен парк“, казва един от жителите пред Ройтерс.

Властите се надяват, че регулациите могат да помогнат да се предотврати най-лошото.

Докато краткосрочните ваканционни наеми предизвикаха жилищна криза в градове като Лисабон и Барселона, властите във Франция реагираха по-бързо.

Съгласно закон, приет миналата година, местните власти могат да ограничат ваканционните наеми, да намалят броя на нощувките, за които могат да се наемат жилища (от 120 на 90) и да налагат глоби на собствениците, които не спазват правилата.

Дали става дума за закони, регулиращи краткосрочните наеми, или за генерален план за по-устойчив растеж, системата на Франция изглежда се представя добре. В епохата на прекомерния туризъм тайното оръжие на страната може би е, че тя е планирала този момент от самото начало.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:52 | 30.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

Финанси виж още