IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европа не може да си позволи да намери алтернативи на руските товарни железници

Обемът на китайските редкоземни метали, превозвани с влакове през Русия, е нараснал до 36 074 тона през първите девет месеца на миналата година

16:55 | 22.01.23 г. 3
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Предоставянето на модерни танкове на Украйна остава ключов въпрос пред съюзниците на Киев, след като срещата на високопоставени служители в областта на отбраната в Германия в петък не доведе до особен напредък. Но може би най-откритото звено във веригите за доставка на такива оръжия минава по влаковите релси през врага, който се опитват да победят.

Русия е в центъра на железопътен товарен маршрут, който снабдява западните производители на оръжия с постоянни доставки на метали, необходими за производството на микрочипове, електроника и боеприпаси, използвани в съвременните оръжия. Повечето от така наречените редкоземни елементи се добиват в Китай.  "Руски железници" и други превозвачи превозват все по-голям обем критични метали, необходими за европейската отбранителна промишленост.

Обемът на китайските редкоземни метали, превозвани с влакове през Русия, е нараснал до 36 074 тона през първите девет месеца на миналата година, което е над два пъти повече от количеството, транспортирано през цялата 2021 г., според данни на Европейския съюз, видени от Bloomberg News. Стойността на тази търговия е нараснала  до 377 млн. евро  до септември.

"Удивително е, че въпреки всички санкции тази верига за доставки все още работи", каза Майкъл Вурмсер, основател на Norge Mining Ltd. "Това подчертава значението на тези редкоземни елементи и показва колко много зависим от тях."

Вурмсер говори от Давос, Швейцария, където се срещна с ръководители от индустрията, които се опитват да разнообразят веригите за доставка на стратегически минерали. Norge Mining има концесии в Норвегия, които включват големи залежи на ванадий и титан - два метала от решаващо значение за отбранителната промишленост, чието производство понастоящем се доминира от Китай и Русия.

Министърът на отбраната на САЩ Лойд Остин и генералният секретар на Организацията на Северноатлантическия договор Йенс Столтенберг се срещнаха в петък във военновъздушната база Рамщайн в Германия заедно с други съюзници. Разговорите, които имаха за цел да подчертаят съюзническото единство, бяха донякъде помрачени от продължаващия отказ на Германия да предостави своя танк "Леопард 2".

Китай доставя над 90% от редкоземните елементи, използвани в Европа, а последните данни на ЕС показват, че железопътните линии на Русия остават натоварен транспортен коридор и ключов етап от инициативата на Пекин "Един пояс, един път".

Товарният маршрут на руските железници остава от ключово значение за европейската индустрия, а през юли ЕС публикува насоки, в които се пояснява, че стоките, преминаващи през страната, не са обект на санкции.

Добиваните в Китай редкоземни елементи като лантан се използват широко от западните производители на оръжия за бронебойни патрони. По-голямата част от европейското търсене на волфрам - тежък метал, използван за противотанкови оръжия, произвеждани от Thales Air Defence Ltd. и Rheinmetall AG - се покрива от Китай.

Войната в Украйна разкри зависимостта на Европа от руските железници и коридори за търговия с Китай.

Въпреки че обемите са едва 3-4 % от общата търговия със стоки между Китай и ЕС и са малка част от океанските превози, железопътните превози могат да съкратят доставките със седмици. На товарен влак, който тръгва от Ухан, Китай, му трябват само 16 дни, за да прекоси Русия и да пристигне в Дуисбург, Германия. Превозът на товари по море от Азия до Северна Европа може да отнеме два пъти повече време.

Железопътното пътуване от Китай до Европа може да се осъществи по няколко маршрута. От 2016 г. насам обемите през северния коридор са нараснали значително и през 2021 г. ще достигнат 692 500 контейнера, измерени в 20-футови еквивалентни единици.

За да разберете повече за различните транспортни коридори, прочетете целия анализ на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:25 | 22.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

3
rate up comment 5 rate down comment 0
Jorkata
преди 1 година
И тая статия е пълен смях...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 8
zelka007
преди 1 година
рашибозука нема да смее да пипне бизнес на китайците ... !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 16 rate down comment 8
Импeраторът
преди 1 година
"36 074 тона през първите девет месеца" не е ли малко при положение че една обикновена гондола нали 25 тона средно (даже не говорим за камион с ремарке). Реално това са грубо 1500 гондоли за 9 месеца. Само на пристанището на Варна има възможност за съхранение на 200 000 тона зърното, в Констанца - на 2 млн. тона. Тези 36 000 тона за превоз с влакове за девет месеца изглеждат прекалено малки?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още