Deutsche Lufthansa AG се споразумя да придобие дял в италианския въздушен превозвач ITA Airways, което дава възможност на германската авиокомпания да се разшири на още един голям европейски пазар, като същевременно позволи на Рим да се освободи от актив, който вече е погълнал милиарди евро държавна подкрепа, съобщава Bloomberg.
Lufthansa, най-голямата авиокомпания в Европа, първоначално ще закупи миноритарен дял в ITA, съобщиха авиокомпанията и правителството на Италия в съвместно изявление, без да разкриват финансови подробности за сделката.
Германският превозвач е платил около 320 млн. евро за 40-процентен дял, споделя служител, запознат с условията на сделката. Lufthansa може да увеличи дела си до 90% на по-късен етап.
„По-силна ITA ще засили конкуренцията на италианския пазар“, посочва главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор.
ITA и нейният предшественик, Alitalia SpA, натоварваха държавната хазна от десетилетия. Alitalia, основана две години след края на Втората световна война, официално прекрати дейността си през 2021 г., като нейната намалена версия, преродена като Italia Trasporto Aereo или ITA, продължи да действа като държавна собственост.
Сделката продължава стремежа към консолидация на европейския авиационен пазар, който сега се състои главно около три основни групи: Lufthansa, Air France-KLM и IAG SA, майката на British Airways и Iberia. Тук намират място и нискотарифните превозвачи като Ryanair Holdings Plc, EasyJet Plc и унгарската Wizz Air Holdings Plc. Няколко авиокомпании остават независими, включително португалската TAP и скандинавската SAS AB, като последната е започнала процедура по несъстоятелност.
Lufthansa планира да разшири флота си до 94 самолета до 2027 г. от 71 към момента и да увеличи броя на служителите до 5500 за същия период. ITA ще стане част от мултихъбовата стратегия на Lufthansa, която ще утвърди Рим като основно летище за групата, със специален фокус върху трафика на дълги разстояния, става ясно още от съвместното съобщение.
Според бизнес план приходите на ITA ще нараснат до 4,1 млрд. евро през 2027 г. от 2,5 млрд. евро, очаквани за тази година.
За Lufthansa придобиването крие своите рискове около италиански пазар, който е по-конкурентен. Главният финансов директор Ремко Щеенбергер предупреди по-рано този месец, че ще отнеме известно време, за да стане ITA печеливша.
Очаква се сделката да получи интензивен антитръстов преглед от служители на Европейската комисия (ЕК).


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора