Париж провежда референдум, който ще реши дали да се въведе допълнителна такса за паркиране на водачите на SUV автомобили, докато френската столица продължава с опита си да реализира своя план за стимулиране на велосипедния транспорт, съобщава Ройтерс.
Референдумът, който се провежда по-малко от година, след като жителите на града гласуваха за забрана на електрическите тротинетки, има за цел да утрои таксите за паркиране за автомобили от 1,6 тона и нагоре до 18 евро на час, за да обезсърчи "обемните, замърсяващи" автомобили, информира кметството.
Новата тарифа ще важи и за електрически автомобили от 2 тона или повече.
„По-тежки, по-опасни, по-замърсяващи... SUV-овете са екологична катастрофа“, изтъква Еманюел Грегоар, заместник-кмет на Париж, в публикация в социалната платформа X.
При кмета социалист Ан Идалго улиците на Париж се трансформираха, като от 2020 г. насам са създадени 84 км велосипедни алеи и е отчетен 71% скок в използването на велосипеди между края на COVID блокировките и 2023 г., добавят от кметството.
Промените обаче вбесиха шофьорите.
Лобито на автомобилистите стартира петиция в подкрепа на свободата на шофьорите да използват каквото превозно средство искат. SUV-овете стават все по-популярни във Франция, като са особено предпочитани от семействата.
„Трябва твърдо да се противопоставим на тези атаки срещу свободата, преследвани под фалшиви зелени предлози“, изтъква групата. „Ако не го спрем сега, този неоправдан бунт, воден от ултраградското и анти-автомобилно малцинство, ще се разпространи като гангрена в други градове“.


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
преди 1 година До: cyclop заемат... и по абсолютно демократично (на референдум, н епод дулуто на калшник) си го приеха и изобщо не им дреме че някакъв люлински панелен плъъх иска да живее в смрад мизерия и пушаци! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Те не заемат повече място от седан или дори от някои хечбекове. Аман от иддиоттии отговор Сигнализирай за неуместен коментар