Последните 19 вагона от „Дойче бан“ по договора за доставка на 76 модернизирани пътнически вагона вече пътуват към България. Очаква се да пристигнат до края на следващата седмица. Това каза на брифинг управителят на „БДЖ - Пътнически превози“ ЕООД инж. Венцислав Славков, цитиран от БТА.
Той потвърди информацията по сигнали на граждани, че има проблеми с инсталацията на част от новите вагони, като обясни ситуацията с ежедневната им употреба, като е бил надхвърлен предвиденият пробег, след който е необходима профилактика.
На всеки 12 хил. км трябва да се извършва основна профилактика на всички основни електронни блокове и системи на вагоните, коментира Славков.
Профилактиката отнема около два дни на вагон, посочи той, но отбеляза, че има недостиг на специализиран персонал. Електрониката във вагоните е доста, а поддръжката изисква редовна и качествена профилактика, добави той.
През есента се очаква екип от „Дойче бан“ да пристигне в България, за да проведе обучение за поддръжката на вагоните.
Славков обяви, че именно заради профилактика временно е изваден от експлоатация един състав от влаковете и се е наложило да бъдат пуснати стари вагони, но новите ще се върнат след профилактиката.
По повод информациите, че не се отварят прозорците във вагоните на германските вагони, Славков обясни, че при климатизираните състави има само малки прозорчета, които се отварят и причината е да се запази херметичността, за да има охлаждане.
Първите модернизирани пътнически вагони от Германия пристигнаха в края на май, а на 22 юни влак, съставен от нови вагони, тръгна по линията София – Бургас.
Договорът за общо 76-те вагона от „Дойче бан“ е на стойност 30,5 млн. лв. По информация от Министерството на транспорта всеки от вагоните разполага с 80 седящи места и максимална скорост на движение до 200 км/ч. Подвижният състав е без купета, тип отворено пространство и е оборудван с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака. Шест от вагоните са приспособени за трудноподвижни лица, а всички 76 вагона разполагат с ергономични седалки. Разполагат също с контакти за зареждане на мобилни телефони и индивидуални лампи за четене над всяко седящо място.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
преди 1 година Искате луд сeкc за 3 чaса, силна еpeкция, продължителна липса на еякyлация и повишен тeстостеpон! Сега е възможно и бeзoпасно, лично го изпpобвах! И прочетох за този метод тук:-- https://***/woodman отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: evlogi ... ами има си експлоатационни изисквания ... возят хора ... профилактиката не означава подмяна , а че се проверяват как работят и всичко в норма ли е ... :))) ... ако има нещо извън параметрите се подменя за да няма пожарища по вагони както в Червен бряг , Варна , Каспичан , София ... на самолетите например , на всеки час полет имаш по около 7-8 профилактика после ... с всичко е така , само дето ние се правим на гяволи . тези правила са писани с кръв от човешки животи ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година "...На всеки 12 хил. км трябва да се извършва основна профилактика на всички основни електронни блокове и системи на вагоните..." Б***хти вагоните..Че то така ако правят един преход на ден между София и Бургас и обратно, ще им трябва основна профилактика на всеки 15 дена бе...Що за щуротия е това отговор Сигнализирай за неуместен коментар