Полската фирма Stadler Polska е избрана за доставката на 35 електрически мотрисни влака.
"Успешно са финализирани преговорите и вече има избран изпълнител за доставката на 35-те електрически мотрисни влака", съобщи министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на Green Transition Forum 4.0.
За изпълнител е избрана полската фирма “Stadler Polska Sp. z o.o.”. Предложената цена е 642,5 млн. лева, а срокът за доставка е 28 месеца. Подвижният състав ще бъде купен със средства от Плана за възстановяване и устойчивост.
Припомняме, че същата фирма - Stadler Polska, бе избрана през април за доставката до България на 7 двуетажни електрически влака, които ще бъдат закупени също със средства от Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ).
Подадените оферти в процедурата на договаряне без предварително обявление за доставка на 35 електрически мотриси бяха отворени през май. Общо четирима са участниците, подали документи в обществената поръчка – PESA, Alstom, Škoda и Stadler Polska.
Припомняме, че процедурата за доставка на 35 едноетажни мотрисни влака беше открита в началото на годината, но техническите спецификации на двама участници, подали оферти, не отговаряха на заложените изисквания. Предвид сложността и спецификата на поръчката с решение на министър Георги Гвоздейков транспортното министерство премина към процедура на договаряне без предварително обявление.
„Всичко това се случи по ясни критерии и методика, които бяха аналогични за всички 4 компании, които дойдоха на преговори“, каза министърът, цитиран от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията.
Гвоздейков подчерта, че се полагат усилия за усвояване на целия финансов ресурс по Плана за възстановяване и устойчивост. „Вече има подписан договор за производство на 9 маневрени локомотива, които ще бъдат необходими за депата“, припомни министърът. Вече е готов първият локомотив и следващата седмица се очаква неговото пристигане в София.
Гвоздейков информира, че по поръчката за доставка на 7 двуетажни електрически влака има възможност да бъдат поръчани още 3.
„Основен въпрос сега е доставката на 20 влака тип „пуш-пул“, които са за дълги разстояния. В момента преговаряме с ЕК, като нашето желание е да бъде заменен типът на влаковете с такъв, който да бъде произведен в по-кратки срокове. Вече сме на ръба чисто технологично с времето за производство, но ще положим максимум усилия да спасим и тези средства“, уточни министърът.
Той каза пред участниците във форума, че България ще може да реализира почти 100 млн. лева финансов ресурс за изграждане на електрически зарядни станции по пътните трасета, които са част от ТЕН-Т мрежата. Половината от средствата ще бъдат за изграждане на зарядни станции по пристанищата на река Дунав и Черно море.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
преди 1 година Абсолютни глупости и елементарен PR на министъра. Договорът за двуетажните влакове трябваше да е прекратен още миналата седмица, тъй като същите тези Щадлер са в неизпълнение, защото не си представят изискуемите банкови гаранции. Същото ще се случи и с договора за доставка на 35 ел. мотриси, ако въобще се подпише. В целия бранш се знае, че Щадлер нямат влак с 5 врати, какъвто се искаше в тази поръчка и какъвто трябва да бъде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар