Японското правителство и властите в Токио се стремят към оценка от 700 млрд. йени (4,7 млрд. долара) от първичното публично предлагане (IPO) на Tokyo Metro и листване още в края на октомври, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с плановете.
Това би било най-голямото IPO в страната за последните близо шест години.
Управата на японската столица и правителството, които притежават 100% от Tokyo Metro, планират да организират среща в рамките на една седмица, като очакват да получат одобрение за листването от Токийската фондова борса в средата на септември, добавят източниците.
Тъй като половината от компанията ще бъде продадена, тя ще може да набере от листването 350 млрд. йени при тази оценка, което ще надхвърли размера на IPO-то на Kokusai Electric от миналата година, което стана най-голямото след това на звеното за безжични технологии на SoftBank Group през 2018 г.
Токийските власти казват, че времето за продажбата се обсъжда с националното правителство и все още не е взето окончателно решение. Министерството на финансите не отговори на молбата за коментар. Tokyo Metro заяви, че няма да коментира напредъка на работата около листването.
Подготовката за IPO-то следва листването на други железопътни оператори, включително Kyushu Railway през 2016 г.
Tokyo Metro разполага с 195 километра (120 мили) линии, превозващи 6,5 милиона пътници дневно.
Историята на компанията датира от 1920 г. със създаването на Токийската подземна железопътна компания. Седем години по-късно тя открива първата линия на метрото в Япония, маршрута между кварталите Асакуса и Уено в Токио.
Tokyo Metro, чийто бизнес включва недвижими имоти и търговия на дребно, отчете скок на нетната печалба с две трети до 46 млрд. йени през финансовата година, приключила в края на март 2024 г., след като икономическата активност се възстанови след пандемията от COVID-19.
Японското правителство, което притежава 53,4% от Tokyo Metro, планира да използва набраните средства за изплащане на облигации, емитирани след земетресението и последвалото цунами през 2011 г.
Властите в Токио държат останалите 46,6% от оператора.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?