Обсъжда се нов железопътен проект за високоскоростен влак през България от Виена до Истанбул. Идеята е да се подобри транспортната свързаност и икономическите възможности между Централна и Източна Европа. Проектът ще изисква значителни инвестиции, като се очаква общата стойност да надвиши 25 млрд. евро, а за финансирането ще се търсят както европейски фондове, така и частни инвестиции. Това каза д-р Людмил Иванов, експерт по управление и цифровизация в железопътния транспорт, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
Проектът за високоскоростна железница между Виена и Истанбул, предложен от железопътния експерт, бе представен в София по време на дискусия.
Очаква се линията да бъде около 1300 км и ще е проектирана за максимална скорост от 400 км в час, което ще позволи бързо пътуване между двата мегаполиса с цел да се достигне до Истанбулското летище за около 6 часа.
В момента между Виена и Истанбул има ограничени транспортни опции, а високоскоростната железница би могла да запълни тази празнина, осигурявайки бърз и удобен транспорт, посочи експертът.
Основните предизвикателства при изграждането са свързани с това, че ще се налага изграждането на изцяло ново трасе, способно да поддържа движението на високоскоростни влакове и е невъзможно да се използва старата инфраструктура, поясни Иванов.
Проектът ще изисква изграждането на много тунели и виадукти, особено в планински райони като Стара планина и Карпатите. Тунелите ще трябва да бъдат с дължина над десет километра, за да отговорят на изискванията за радиус на завоите. За да се поддържа висока скорост, трасето трябва да бъде проектирано с много прави участъци и минимални завои, което изисква значителни инвестиции и инженерни решения, уточни събеседникът.
"Предвид сложността на обектите, които ще се изграждат, най-вероятно ще говорим за стойност над 25 млрд. евро", каза Иванов.
Проектът за високоскоростна железница между Виена и Истанбул ще се развива в няколко ключови етапа, като в момента предстои да се извърши предпроектно проучване, което ще анализира разходите, ползите и капацитета на линията. Това проучване ще определи прогнозния трафик на пътници и ще оцени икономическата ефективност на проекта.
Страните, през които ще преминава линията, ще трябва да подпишат и меморандум за сътрудничество, за да започнат проектирането и оценката на трасето. След подписването на меморандума, ще започне техническото проектиране на трасето. Очаква се, че изграждането на линията ще отнеме между 10 и 15 години в зависимост от сложността на проектите и процедурите за отчуждаване.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 8 месеца Работим по проект за свръхзвуков (1200+ км/ч) ЛЕТЯЩ ВЛАК - flytrain.alle.bg, задвижван с MOH-Gas, финансиран изцяло, извънбюджетно и извънбанково, в мулти-трилионен мащаб, по линия на Алтернативния Монетарен Механизъм "Зелен Трилионен Фонд" - green-trillion.alle.bg. Проектът предвижда изграждане на маршрути София-Център - Бургас-Център (20 минути), София-Варна (30 мин.), Видин-Солун, Констанца-Истанбул, София-Скопие-Тирана - 30 мин., Русе-Ксанти, дублаж на Хемус и Подбалкана, и много други. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 месеца До: doba А дано, ама надали, дето се вика :) НКЖИ работи по жп магистралата София-Бургас вече 20 год., на работата по участъка Елин Пелин-Костенец не й се вижда края. Отделно в БГ под ''високоскоростен влак'' се разбира такъв със скорост 160 км/ч... Да не говорим, че Сърбия строи с китайски пари бърза връзка от Будапеща през Македония към Солун, заобикаляйки БГ. Румънците и те не се натискат да строят нещо модерно към Калафат... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 месеца Дай Боже, дай Боже. После и Букурещ-Стамбул. отговор Сигнализирай за неуместен коментар