Към 31 март по сметките на Столичната община има почти 638 млн. лева, част от които са неразпределен остатък от минали години (283,6 млн. лева), които могат да бъдат използвани за финансиране на плащания. Това съобщават от Министерството на финансите.
От институцията допълват, че информацията е публична и посочват, че общината може да финансира увеличаването на заплатите за работещите в градския транспорт.
Пред bTV кметът Васил Терзиев обаче потвърди, че не може да си позволи увеличаването на заплатите на шофьорите с исканите 400 лева, а само със 100 лева. Той обаче допълни, че се работи за увеличаване на бонусите, което ще донесе повишение на заплатите с исканите суми. Средната заплата на шофьор в наземния автотранспорт транспорт е 3900 лева, но това се постига с много извънреден труд, призна Терзиев. Проблемът на градския транспорт на София всъщност е намаляванет на шофьорите, техниците, както и диспечерите.
В компанията "Метрополитен" средната заплата на машинистите е 4800 лева, но без много извънреден труд, отбеляза още столичния кмет.
Той покани синдикалните организации КНСБ и КТ "Подкрепа" за разговор, на който да бъде намерено решение на проблемите и призова това да не става за сметка на живеещите в града.
Синдикатите обявиха, че стачката на наземния транспорт ще продължи и на 15 май. Метрото ще продължи да се движи и дори са предвидени извънредни влакове, ако се наложи. От Столичната община съобщиха, че няма заявка да протест утре. Няма и основание да бъде обявен деня за неучебен, съобщи БТА.
Протестът под надслов "Достоен труд – достойно заплащане! Без транспорт няма икономика!" е във връзка с продължаващо хронично недофинансиране на сектор "Транспорт", липсата на адекватна политика по доходите и продължаващия отказ на отговорните институции да се ангажират с реални решения, посочват синдикатите.


Честваме паметта на преподобния Даниил Стълпник
Манчестър Сити спечели гостуването си на Реал Мадрид
Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Криптотърговците търсят допълнителна защита, тъй като отвличанията растат
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Мъж почина заразен от бяс след бъбречна трансплантация
САЩ са задържали петролен танкер край Венецуела
Род Стюарт пристигна в София с две лични гардеробиерки
Църквата чества Свети Даниил
Парламентът гласува вота на недоверие към правителството днес
преди 6 месеца А какво пречи мотрисите в Метрото да бъдат изцяло автоматизирани и да се придвижват без машинисти? Така ще има повече персонал за наземния транспорт и парите ще се насочат към него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар