Вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов разпореди комплексна проверка на фирмата собственик на камиона, който вчера катастрофира край бензиностанция до село Радомирци. Час след началото на проверката той даде изявление пред медиите, като уточни, че целта ѝ е да се сравнят всички данни върху дигиталните карти, както и личните карти на всеки един от водачите, да се проследят маршрутите, заедно с данните от ТОЛ управлението и да се засече имало ли е шофиране с две карти без да се спазват почивки и работно време, съобщава БТА.
Проверката е комплексна и ще обхване работата за един месец назад. Тя ще продължи и утре, тъй като фирмата има над 470 автомобила. Фактите за конкретния тежкотоварен автомобил показват, че има превишение, както на моментната, така и на средната скорост, каза Караджов.
Моментната скорост, съгласно данните от ТОЛ управлението в Телиш, е била 86,4 километра в час при разрешени 70 километра, средната скорост в участъка на произшествието е 69 километра в час, което е с девет километра повече. Наблюдава се неравномерно натоварване по оста ляво и дясно на камиона. Това при спирачка би могло да способства за поднасяне на превозното средство, но дали е причината, ще кажат следствените органи. Шофьорът през последните десет години е с 14 акта и 12 фиша, което само по себе си говори, че той не е от най-дисциплинираните, каза министърът.
Този тип проверки с комплексно използване на цялата информация, с която разполага държавата, ще стане практика, каза Караджов. Той призова всички превозвачи и фирми да организират допълнителен инструктаж на своите шофьори. Да обърнат отново внимание на правилата за безопасно движение.
"Тази война на тировете по пътищата няма да бъде толерирана повече, ако трябва ще засилим и законовите правомощия на автомобилна администрация, но ако продължат подобни случаи ще се стигне до отнемане на лицензи на фирми", заяви Караджов. За конкретната фирма той посочи, че ако проверката оправдае подозренията на обществото и контролните органи, ще й бъде отнет лицензът. Той уточни, че фирмата е съдействала на проверяващите, макар и в почивен ден е отворила офиса и осигурила седмина служители, които предоставят информацията.
Фирмата е въвела модерни смарт тахографи, които могат да се контролират от дистанция, което е индикация че работят по правилата. Фирмата е едно, но водачите са нещо съвсем различно, обобщи вицепремиерът и министър на транспорта.
Междувременно няколко организации на превозвачи поискаха чрез обща позиция реални и навременни мерки за ограничаване на жертвите по пътищата. В искането, подписано от Съюза на международните превозвачи, Камарата на автомобилните превозвачи в България, Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата, Европейския транспортен клъстер и други браншови организации, са изброени и предложения към контролните органи у нас.
Превозвачите осъждат всички водачи, които нарушават правилата за движение по пътищата, независимо от националността им и призовават Министерството на транспорта и съобщенията, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, МВР, Главна дирекция „Национална полиция“, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Агенция "Пътна инфраструктура" и други - да упражняват стриктен контрол върху движението и да поддържат пътната инфраструктура в адекватно състояние.
Според превозвачите реални и навременни мерки за ограничаване на жертвите по пътищата могат да бъдат постигнати чрез съчетаване на контрол, образование, санкции и подобрена инфраструктура.
От бранша се противопоставят на затварянето на пътя, който свързва София със Североизточна България, без ясен план, прозрачност и предварително съгласуване с тях. Подобна мярка ще задълбочи съществуващите проблеми, без да ги реши, смятат превозвачите.
Те искат навременно и прозрачно информиране – минимум 14 дни преди въвеждане на каквито и да е ограничения, както и да бъдат съгласувани ремонтни дейности и временни мерки чрез диалог с браншовите организации.
Браншът настоява и за осигуряване на адекватни алтернативни маршрути за тежкотоварни превозни средства, ясен и спазен график на ремонтите, прилагане на компенсаторни мерки – като временно освобождаване или намаление на тол/винетни такси за засегнатите превозвачи.
Превозвачите не приемат опетняването на целия транспортен сектор заради действията на отделни недобросъвестни водачи.
*Информацията е допълнена.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата