Вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов разпореди комплексна проверка на фирмата собственик на камиона, който вчера катастрофира край бензиностанция до село Радомирци. Час след началото на проверката той даде изявление пред медиите, като уточни, че целта ѝ е да се сравнят всички данни върху дигиталните карти, както и личните карти на всеки един от водачите, да се проследят маршрутите, заедно с данните от ТОЛ управлението и да се засече имало ли е шофиране с две карти без да се спазват почивки и работно време, съобщава БТА.
Проверката е комплексна и ще обхване работата за един месец назад. Тя ще продължи и утре, тъй като фирмата има над 470 автомобила. Фактите за конкретния тежкотоварен автомобил показват, че има превишение, както на моментната, така и на средната скорост, каза Караджов.
Моментната скорост, съгласно данните от ТОЛ управлението в Телиш, е била 86,4 километра в час при разрешени 70 километра, средната скорост в участъка на произшествието е 69 километра в час, което е с девет километра повече. Наблюдава се неравномерно натоварване по оста ляво и дясно на камиона. Това при спирачка би могло да способства за поднасяне на превозното средство, но дали е причината, ще кажат следствените органи. Шофьорът през последните десет години е с 14 акта и 12 фиша, което само по себе си говори, че той не е от най-дисциплинираните, каза министърът.
Този тип проверки с комплексно използване на цялата информация, с която разполага държавата, ще стане практика, каза Караджов. Той призова всички превозвачи и фирми да организират допълнителен инструктаж на своите шофьори. Да обърнат отново внимание на правилата за безопасно движение.
"Тази война на тировете по пътищата няма да бъде толерирана повече, ако трябва ще засилим и законовите правомощия на автомобилна администрация, но ако продължат подобни случаи ще се стигне до отнемане на лицензи на фирми", заяви Караджов. За конкретната фирма той посочи, че ако проверката оправдае подозренията на обществото и контролните органи, ще й бъде отнет лицензът. Той уточни, че фирмата е съдействала на проверяващите, макар и в почивен ден е отворила офиса и осигурила седмина служители, които предоставят информацията.
Фирмата е въвела модерни смарт тахографи, които могат да се контролират от дистанция, което е индикация че работят по правилата. Фирмата е едно, но водачите са нещо съвсем различно, обобщи вицепремиерът и министър на транспорта.
Междувременно няколко организации на превозвачи поискаха чрез обща позиция реални и навременни мерки за ограничаване на жертвите по пътищата. В искането, подписано от Съюза на международните превозвачи, Камарата на автомобилните превозвачи в България, Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата, Европейския транспортен клъстер и други браншови организации, са изброени и предложения към контролните органи у нас.
Превозвачите осъждат всички водачи, които нарушават правилата за движение по пътищата, независимо от националността им и призовават Министерството на транспорта и съобщенията, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, МВР, Главна дирекция „Национална полиция“, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Агенция "Пътна инфраструктура" и други - да упражняват стриктен контрол върху движението и да поддържат пътната инфраструктура в адекватно състояние.
Според превозвачите реални и навременни мерки за ограничаване на жертвите по пътищата могат да бъдат постигнати чрез съчетаване на контрол, образование, санкции и подобрена инфраструктура.
От бранша се противопоставят на затварянето на пътя, който свързва София със Североизточна България, без ясен план, прозрачност и предварително съгласуване с тях. Подобна мярка ще задълбочи съществуващите проблеми, без да ги реши, смятат превозвачите.
Те искат навременно и прозрачно информиране – минимум 14 дни преди въвеждане на каквито и да е ограничения, както и да бъдат съгласувани ремонтни дейности и временни мерки чрез диалог с браншовите организации.
Браншът настоява и за осигуряване на адекватни алтернативни маршрути за тежкотоварни превозни средства, ясен и спазен график на ремонтите, прилагане на компенсаторни мерки – като временно освобождаване или намаление на тол/винетни такси за засегнатите превозвачи.
Превозвачите не приемат опетняването на целия транспортен сектор заради действията на отделни недобросъвестни водачи.
*Информацията е допълнена.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия