Операторът на Летище София „СОФ Кънект“ стартира тръжната процедура за проектиране и изграждане на Терминал 3, предтерминално пространство, транспортен център и модернизация на съществуващия Терминал 2 на летище „Васил Левски“ – София. Компанията ще вложи в проекта 450 млн. лева, като предвижда и допълнителни инвестиции за оборудване от 50 млн. лева.
Обхватът на тръжната процедура включва проектирането и изграждането на нов Терминал 3 с площ от 60 хил. кв. м, кoйто да бъде свързан със съществуващата сграда на Терминал 2 и да увеличи годишния капацитет от 7 млн. пътници на 20 млн. пътници.
Терминалът ще разполага с нови зони за пристигащи и заминаващи пътници, централизиран пункт за проверка “Сигурност“, офиси и обслужващи помещения за ползвателите на летището, пътнически ръкав, търговски зони.
Модернизацията на сградата на съществуващия Терминал 2 с площ от 72 хил. кв. м включва разширяване на търговските площи както в обществената, така и в зоната след проверка „Сигурност“. Ще бъдат преобразувани съществуващите зони за обработка на пътници в офиси и спомагателни помещения за ползвателите на летището, ще бъде направен ремонт и обновяване на съществуващите летищни системи (ИКТ и пожарогасителни системи).
Ще бъдат направени и необходимите промени по техническата инфраструктура с цел осигуряване на капацитет за бъдещото разширение. Предвижда се въвеждане на стандартите на Skytrax за 5-звездно регионално летище – подобряване на пътническото преживяване чрез дигитални, достъпни и сетивно ориентирани решения.
По проекта ще се разшири зоната за достъп до терминалната сграда и изграждане на нов транспортен център с площ от 9000 кв. м с 21 паркоместа за автобуси и прилежаща инфраструктура.
Снимка: „СОФ Кънект“
Тръжната процедура включва още обслужващи пътища в обществено-достъпната част на летището и летателното поле, архитектурни, конструктивни, строителни работи, електро- и ВиК инсталации, ИКТ системи, специализирани летищни системи, противопожарни системи, система за управление на сградата, вертикален транспорт и др.; устойчивост и сертифициране по стандарта BREEAM (за Терминал 3); координация с текущите летищни операции по време на строителството.
Строителните работи ще се извършват в близост до напълно функциониращия Терминал 2. Поетапното изпълнение трябва да осигури непрекъсната работа, ниво на обслужване на пътниците, безопасност и капацитет. Съществуващата наземна инфраструктура като паркинги, пътища за достъп и зони за движение на пътниците трябва да остане функционираща през целия период на строителство.
„СОФ Кънект“ отправя покана към заинтересовани страни да заявят своя интерес за изпълнение на проекта чрез подаване на Заявление за интерес до 15 октомври 2025 г. След преглед и анализ на получените заявления летищният оператор официално ще стартира процедурата за възлагане чрез публикуване на обявление.
„Това е най-мащабният проект за развитие на публична инфраструктура, който предстои да се реализира в страната през следващите пет години. Убедени сме, че към него ще проявят интерес компании с доказана експертиза и успешно реализирани големи инфраструктурни проекти, за да може през 2031 г. България да има лeтище от световна класа“, каза Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на „СОФ Кънект“.
Снимка: „СОФ Кънект“


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна