Напредъкът по проекта за изграждане на автомагистралата Русе-Велико Търново бе представен по време на информационен ден, организиран в Бяла от Министерството на транспорта и съобщенията, съобщи Bulgaria ON AIR.
За първите два лота – Русе - Бяла и обхода на Бяла, са осигурени и европейски средства по Програма "Транспортна свързаност".
"Проектът е действително от стратегическо значение за България, също така и за Европа, тъй като той свързва Балтийско през Черно море до Егейско море. Проект, който ще направи България силен регионален лидер. Проект, който ще подобри живота на хората, който ще адресира един много важен въпрос, свързан с обезлюдяването, който ще направи Северна България по-добър притегателен център за инвестиции, за работни места. Бях в Русе, говорих си с местните хора и всички категорично казаха – бързо, належащо е този път да се случи. Дори ако искате и заради безопасността на хората - една трета от оперативната програма от парите, които идват от ЕС, са точно заради този проект с оглед засилване на растежа на икономиката", каза Йорданка Чобанова, ръководител на Представителството на ЕК в България.
В момента строителните дейности се извършват по Лот 2 – обхода на Бяла, който трябва да бъде готов до средата на 2028 г.
"Строителството в момента напредва с темповете, които в момента желаем на участъка, 8-те км, който има издадено разрешение за строеж отпреди 2 години. Активно се изпълняват съоръженията, всичките пилоти, в момента част от стълбовете на голямото съоръжение, което е на 66 км, както и други по-малки съоръжения като селскостопански подлези и надлези. Хумусът е отстранен и добрата новина, която е свързана с наличието на льосови почви в района е, че имаме вече разрешение за строеж и за останалата част от обхода на Бяла, където ще започнем този опитен участък, който е с висок насип, с льосоцимент", обясни инж. Венцислав Атанасов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“.
До края на годината се очаква за обекта да бъдат разплатени 300 млн. лв. по европейската програма.
"Безвъзмездната помощ, която ние предоставяме за изграждането на този обект, която е в размер на 1 млрд. лв., е около 28% от общата стойност, разполагаема по програма "Транспортна свързаност". Т.е. изпълнението на този проект е от значение не само за конкретната инвестиция, но и за цялостното изпълнение на програмата в срока, в който тези средства са разполагаеми за България. Така че това е едно подчертаване на значението на този проект", категоричен е Мартин Георгиев, ръководител на Програма "Транспортна свързаност" 2021 – 2027.
До края на ноември се чака разрешителното за строеж на първия лот от Русе до Бяла, а целият проект трябва да приключи до 2029 г.


Темата за продажба на билети и от водачите в градския транспорт във Варна е отворена
Опасност за децата: Дилъри продават бонбони с наркотици вътре
Гръцките власти проверяват месото от България, цената на гироса скача
Ето кога ще завали сняг в градовете
Преди "Никулден": Българската риба изчезва от пазара
Rabobank: Рекордни реколти ще свалят цените на какаото и кафето през 2026 г.
Chevron очаква по-ниски спот цени на LNG
Chevron: Интересуваме се и от Средиземноморието
Chevron: Енергийният ни проект ще бъде извън мрежата
Как победихме сомалийските пирати - и как светът може да го направи отново
Audi показа концепция на болида си за F1
Subaru няма да произвежда нови електрически модели
Когато емблемата не е само декор - гениалната скрита камера на Volkswagen
10-те най-добри хибридни кросоувъра на пазара
Зелената и синята зони скачат двойно от 5 януари
Проектозаконите за бюджета бяха внесени в парламента
Как да освежите стая за по-малко от 200 лева?