Напредъкът по проекта за изграждане на автомагистралата Русе-Велико Търново бе представен по време на информационен ден, организиран в Бяла от Министерството на транспорта и съобщенията, съобщи Bulgaria ON AIR.
За първите два лота – Русе - Бяла и обхода на Бяла, са осигурени и европейски средства по Програма "Транспортна свързаност".
"Проектът е действително от стратегическо значение за България, също така и за Европа, тъй като той свързва Балтийско през Черно море до Егейско море. Проект, който ще направи България силен регионален лидер. Проект, който ще подобри живота на хората, който ще адресира един много важен въпрос, свързан с обезлюдяването, който ще направи Северна България по-добър притегателен център за инвестиции, за работни места. Бях в Русе, говорих си с местните хора и всички категорично казаха – бързо, належащо е този път да се случи. Дори ако искате и заради безопасността на хората - една трета от оперативната програма от парите, които идват от ЕС, са точно заради този проект с оглед засилване на растежа на икономиката", каза Йорданка Чобанова, ръководител на Представителството на ЕК в България.
В момента строителните дейности се извършват по Лот 2 – обхода на Бяла, който трябва да бъде готов до средата на 2028 г.
"Строителството в момента напредва с темповете, които в момента желаем на участъка, 8-те км, който има издадено разрешение за строеж отпреди 2 години. Активно се изпълняват съоръженията, всичките пилоти, в момента част от стълбовете на голямото съоръжение, което е на 66 км, както и други по-малки съоръжения като селскостопански подлези и надлези. Хумусът е отстранен и добрата новина, която е свързана с наличието на льосови почви в района е, че имаме вече разрешение за строеж и за останалата част от обхода на Бяла, където ще започнем този опитен участък, който е с висок насип, с льосоцимент", обясни инж. Венцислав Атанасов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“.
До края на годината се очаква за обекта да бъдат разплатени 300 млн. лв. по европейската програма.
"Безвъзмездната помощ, която ние предоставяме за изграждането на този обект, която е в размер на 1 млрд. лв., е около 28% от общата стойност, разполагаема по програма "Транспортна свързаност". Т.е. изпълнението на този проект е от значение не само за конкретната инвестиция, но и за цялостното изпълнение на програмата в срока, в който тези средства са разполагаеми за България. Така че това е едно подчертаване на значението на този проект", категоричен е Мартин Георгиев, ръководител на Програма "Транспортна свързаност" 2021 – 2027.
До края на ноември се чака разрешителното за строеж на първия лот от Русе до Бяла, а целият проект трябва да приключи до 2029 г.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа